Dopoledne dvě pro školy a večer jedno pro nejširší veřejnost. Při všech byl divadelní sál zaplněn až po okraj.
„I když se jednalo o jeden program, nazvaný Včelka Mája v opeře, byla obě dopolední vystoupení odlišná od večerního. Důvodem byl požadavek učitelů škol, že by nemělo jít jen o přehlídku úspěšných tanečních čísel hudebky, ale návštěvníkům by měl dát něco navíc. Něco jako nechvalně proslulé výchovné koncerty,“ uvedl scénárista, režisér a moderátor v jedné osobě Radovan Sál. A pokračoval: “Tak vlastně vznikl nepojmenovaný útvar, který mísí trochu poučení se speciálně nacvičenými čísly pro ten účel a vše je doplněno dalšími, které dívky rády tancují pro své potěšení.“

Repertoár

Mluvilo se o různých podobách hudby a jejím členění na dobrou a špatnou. Zazněla ukázka z tvorby Karla Svobody nahraná v Japonsku, Finská polka byla značně odlišná od té Hilmarovy, dívky tančily na nepřekonatelnou Yesterday skupiny Beatles, filmová hudba byla zastoupena melodií z filmu Piráti z Karibiku, muzikál mixáží ze slavného Fantoma opery, a výčet by byl mnohem obsáhlejší. „Když jsme se dohodli se scénáristou na námětu a podobě, bylo na mně, abych vytvořila choreografii a dala dílkům výsledný tvar. Pochopitelně jsem musela přihlížet k věku interpretek a tomu, co se podle osnov naučily a co zvládnou,“ objasnila učitelka ZUŠ Eva Černochová. Navíc vzhledem k pódiové prezentaci muselo být vše vytvořeno tak, aby pobavilo diváky, bylo rozmanité a nenudilo. Podle ohlasů jak dopoledne, tak večer se to tvůrčímu týmu podařilo. V minulosti se vyskytly poznámky, že malé děti toho mnoho nesvedou, a rodiče se často nekriticky dožadovali, aby ta jejich „malá umělkyně“ byla v první řadě a snad přímo sólistkou. Vhodnou choreografií se podařilo letos tyto neoprávněné výtky eliminovat.
Večerní představení, které se konalo pod záštitou senátora Jiřího Lišky a starosty města Jičína Martina Puše, bylo oproštěno od oné didaktické části, ubylo slova a navíc přibylo několik tanečních čísel. Závěrem bylo osm absolvujících dívek slavnostně vyřazeno a odměněno z rukou ředitelky školy Jaroslavy Komárkové.

Co říkají rodiče

Deník se zeptal několika rodičů, v čem vidí hlavní klad toho, že jejich dcery navštěvují taneční oddělení. U většiny převažovalo rozumné využití volného času, kultivování dětí, některé maminky pomýšlely i na kariéru svých dcer, které by rády viděly na baletních scénách světových metropolí.
Pracovníci Masarykova divadlo připravili výborné podmínky pro nazkoušení a provedení celého projektu, a jak připomněla choreografka Eva Černochová, patří jim za to velký dík.