V Holešovicích dnes startuje už 22. ročník renomovaného turistického veletrhu Holiday World 2013.

„Jedeme sem s podobnou prezentací, s jakou jsme byli na lednovém veletrhu Regiontour v Brně. Tedy s tematikou Žena a cestovní ruch. Přineseme informace o ideálním vyžití pro ženy a matky s dětmi, o možnostech jejich relaxace či lázeňských programů, návštěvníci se dozvědí i o nejvýznamnějších ženách našeho kraje v minulosti," řekla Pavla Mazánková z odboru cestovního ruchu krajského úřadu Královéhradeckého kraje.

Kraj je pravidelným účastníkem veletrhu. Předloni se jeho zdejší expozice nesla v duchu vojenských památek a pevností, vloni zase byla zaměřena na turistická lákadla regionu související s vodou.

Společnost Vamberecká krajka CZ v rámci expozice Královéhradeckého kraje rovněž představí svůj rekordní krajkářský počin – největší ručně paličkovanou krajku na světě. Má rozměry 4,5 x 2 metry a pokusí se tak o zápis  do Guinessovy knihy rekordů.

Vlastní expozici tu bude mít také několik východočeských měst. „Hradec Králové se tu prezentuje společně se svazkem obcí Královská věnná města v rámci projektu  Královská věnná města známá, ale nepoznaná," řekla mluvčí hradeckého magistrátu Magdaléna Vlčková. Stánek města rovněž naváže na tematiku Královéhradeckého roku ženy 2013 a Českých královen.

Ústí nad Orlicí tu pak bude propagovat zejména dvě jeho velké akce – květnový festival Kocianovo Ústí a červnové slavnosti Město v pohybu – týden dobré pohody.

Sousední Česká Třebová se zase chce pochlubit novým městským muzeem, které vyniká jak expozicemi, tak i vnější podobou, a také novým pivovarem. Milovníci pěnivého moku možná už znají „šmak" zdejšího Kohouta.

Turistický veletrh

- Holiday World pořádá Incheba;
- Již 22. ročník začíná dnes a končí 10. února v areálu holešovického Výstaviště v Praze;
- Představí se tu více než 890 vystavovatelů z téměř 50 zemí;
- Zároveň se zde koná gastronomický veletrh Top Gastro & Hotel a veletrh Golf Show.

Chtějí zaujmout infokiosky za dva miliony

Kraje i města investují do prezentace na veletrhu stovky tisíc. Vyplatí se to, tvrdí.

Stánek s názvem Pardubický kraj na veletrhu Holiday World nenajdete. Aktivity hejtmanství  tu totiž zaštiťuje destinační společnost  Východní Čechy.

Vedle tradičních lákadel, jako jsou perník, koně či umělecká řemesla, si kraj na veletrhu hodně slibuje od představení nových multimediálních kiosků.

„Po celém kraji jich je v nejnavštěvovanějších lokalitách nainstalovaných 15 a turistům slouží na rozdíl od klasických infocenter skutečně 24 hodin denně. Snadno si tu vyhledáte například konkrétní turistický cíl i způsob dopravy k němu i nazpět," řekl krajský radní René Živný.

Na všech kioscích je vstupní obrazovka s osmi tlačítky, která fungují jako odkazy na turistický portál kraje, weby turistických oblastí, měst a obcí, ale i na prezentace vybraných turistických atraktivit v okolí. Uživatel se snadno dostane také k jízdním řádům či na zpravodajství.

Kiosky kraj vyšly na 2,2 milionu korun, více než 92 procent z investice ovšem zaplatily fondy EU. Pardubický kraj je v turismu vyslovenou českou popelkou, jezdí sem v krajském srovnání nejméně turistů a infokiosky mají za cíl zlepšit servis návštěvníkům.

Prezentace Pardubického kraje na veletrhu Holiday World vyjde daňové poplatníky na zhruba 300 tisíc korun.

Není to zbytečné? Podle expertů nikoliv. Třeba samostatný stánek města Ústí nad Orlicí vyjde včetně ubytování delegátů na 100 tisíc. A tamní radnice je neváhala dát.

„To je těžké měřit, jestli to je hodně, nebo málo. Měřitelné jsou pouze výdaje na turismus, návratnost investice už nikoliv. Dostali jsme však dotaci na výrobu a prezentaci stánku a toto je jediný veletrh, kam jezdíme," řekl orlickoústecký starosta Petr Hájek.