„Letos autobusy najely přes 73 tisíc kilometrů, nastoupilo do nich 38 558 cestujících a přepravily 4488 jízdních kol," připomněla základní čísla Dáša Palátková ze Svazku Krkonoše, který celý provoz organizuje.

„Ve dvanáctileté historii je uplynulá sezona co do počtu přepravených osob, po roce 2009, druhou nejlepší v historii. Za posledních pět let bylo dosaženo nejlepšího ekonomického výsledku," doplnila k závěrečné rekapitulaci Miroslava Chaloupská, koordinátorka Krkonošských cyklobusů. Přesto je provoz dotovaný Libereckým i Královéhradeckým krajem s doplatkem Svazku Krkonoše.

Při srovnání s rokem 2014 došlo k nárůstu o 5417 cestujících, kol přibylo 739 kol. Největší skok v počtu cestujících byl na lince z Hradce Králové do Vrchlabí. U osob se zájem zvedl o 89 a v počtu kol o 28 procent. Největší zájem cyklistů je o trasu z Vrchlabí na Špindlerovu boudu a z Trutnova na Pomezní boudy. Obě linky jsou při ranních spojích zcela naplněné, ale zpáteční spoje jezdí téměř prázdné. Největší poptávka po veřejné dopravě cyklobusem je vždy ve středu a v sobotu, nejslabší jsou neděle.

„Pro příští rok plánujeme udržet provoz cyklobusů na stejné úrovni. To samé platí i o propagaci, která zahrnuje tištěné jízdní řády, plakáty, ale i internetovou reklamu," upřesnila koordinátorka Miroslava Chaloupská.