„A bude hůř," říká jeden z posledních mohykánů, kteří zde mají stále svůj obchod, Miroslav Boubín – vedoucí obchodu s dětským zbožím Krtkův ráj. A to i s ohledem na to, že se co nevidět na samé špici třídy otevře obchodní centrum Aupark. „Hodně obchodníků se této konkurence bojí. Náš obchod je však specifický v tom, že tu prodáváme hlavně bazarové věci. A ty asi v Auparku lidé nenaleznou. O své živobytí se tak zatím, s ohledem na Aupark, nebojím. O co mám však strach, tak je právě Gočárova třída. Jedni sice říkají, že pomalinku umírá, ale dle mého je už dávno mrtvá," míní Miroslav Boubín.

S tím, že Gočárova třída je mrtvou zónou Salónu republiky, souhlasí i Pavel Drábek, další z obchodníků, který stěží vyhlíží zákazníky. Ten se přes dvacet let zaměřuje především na fotografické služby. „Tato třída je kapitola sama o sobě. Nicméně nám Aupark neuškodí. Naše branže se s úbytkem zákazníků potýká už obecně dlouho," uvedl s tím, že s městem mají vyjednané podmínky a o dalších budou dál jednat.

Jeho kolega z branže, Miroslav Boubín, by rád, aby si hradecká radnice úbytek obchodů na Gočárově třídě uvědomila a pokusila se ještě tuto zónu zachránit. „Třeba přes různé pobídky," nastínil Miroslav Boubín možné řešení. Právě pobídky mají být cestou, kterou chce vedení města jít. „Pracujeme na tom. Máme představu, že to půjde mimo standardní směrnici a jednotlivé pobídky budeme řešit individuálně tak, aby zde byl zajímavý mix podnikatelů. Rozhodně nechceme jít jen cestou finanční služeb," okomentovala situaci náměstkyně primátora Romana Lišková. Dodala, že město rozhodně nechce o tuto lokalitu přijít. „Domnívám se, že otevření Auparku tuto lokalitu ještě více zpopularizuje."

Pohltí Aupark ostatní obchoďáky? Velké obavy zatím příliš nepanují

Stavba Auparku v Hradci Králové.Hradec Králové - Otevření nového nákupního centra Aupark u křižovatky Koruna v Hradci Králové je na spadnutí. Přesune tento obchodní dům konzumní těžiště východočeské metropole? To prozatím zůstává nezodpovězenou otázkou.

Největší konkurenti se však výrazného přetažení zákazníků neobávají. Například nedaleké Atrium, které bylo doposud nákupní „mekkou" v této části Hradce, velké obavy z většího a stálého úbytku zákazníku nemá.

„Je pravda, že Aupark se postavil v blízkosti Atria, ale doufám, že se k nám zákaznici vrátí. Hlavně proto, že máme obchody, které v Auparku nejsou. Jako příklad uvedu Deichmann, Gate, Takko a podobně," řekla ředitelka Atria Lenka Valentová, která se o budoucnost centra prý příliš neobává.

Její slova tak vyvrací spekulace o tom, že by nový obchodní dům u Koruny měl mít výraznější vliv na další chod Atria.

Ani Futurum se nebojí

Nepsaným symbolem konzumu Moravského Předměstí je řadu let obchodní centrum Futurum. Přestože právě pro něj by otevření podobného centra mohlo být velkou konkurencí, ani zde obavy nepanují.

V jeho prospěch hraje více faktorů. „Naše centrum je snadno dostupné z okruhu, nabízíme parkování zdarma a v neposlední řadě u nás sídlí i multikino," uvedla několik důvodů, které podle ní nepovedou k velkému úbytku zákazníků, ředitelka OC Futurum Jana Zbořilová.

O Auparku
- V současné době má vedení nového obchodního centra pronajato celkem 85 procent pronajímatelné plochy.
- Stále probíhají jednání s dalšími obchodními partnery ohledně pronájmu zbylých prostor.
- Nabídka služeb má být podle zástupců vedení velká.
- Kromě desítek menších klasických obchodů zavedených značek či obchodního potravinového řetězce, nabídne centrum kavárny, restaurace a v neposlední řadě také 5D kino.
(Jakub Verner, TM Auparku)