Mírné meziroční navýšení obratu ze 465 milionů na 466 milionů korun plánuje v účetním období od 1. 4. 2013 do 31. 3. 2014 společnost SanSwiss z Jičína. Čistý zisk tohoto předního evropského producenta sanitární techniky dosáhne 12 milionů korun, což představuje 50procentní meziroční nárůst. I přes trvající útlum stavební výroby, obecný úbytek velkých objektových zakázek a absenci dlouhodobých kontraktů hlavně v České republice SanSwiss pokračuje v růstu prodejů z minulých let. Zatímco v předchozím obchodním roce dodal na tuzemský a zahraniční trhy 117 tisíc sprchových koutů, do konce března 2014 tento počet navýší o 9 procent na 126 tisíc kusů.

Informoval o tom obchodní ředitel podniku ing. František Bílek s tím, že v konkurenci tuzemských dodavatelů ovládá SanSwiss dosaženými tržbami zhruba pětinu českého trhu se sprchovými kouty a vaničkami. Export se na celkových tržbách firmy podílí 78 procenty a v probíhajícím obchodním roce zahraniční prodeje podle plánu dosáhnou 362 milionů korun. Dominantním trhem je Francie, kam směřuje více než polovina celkové produkce společnosti. SanSwiss dále vyváží svou sanitární techniku do Německa, Belgie, Švýcarska, Španělska, Polska, na Slovensko, ale také do Ruska, na Ukrajinu a do dalších zemí. Na vyspělých trzích zejména západní Evropy se výhodou stává zaměření jičínského závodu na výrobu tzv. OEM produktů a na malosériovou výrobu sprchových koutů vyšší střední třídy s vysokou užitnou hodnotou.

„Plně to platí také o rychle se rozvíjejícím ruském trhu, který se stává tahounem růstu našich exportních tržeb. Stoupá tam zájem o naše sprchové kouty a pro nás je tak dlouhodobě velmi perspektivní. Například oproti tuzemsku movitější ruští zákazníci čím dál více upřednostňují kvalitní a značkové zboží. Další rozdíl je v tom, že zatímco u nás stále ještě převažují dodávky pro rekonstrukce, v Rusku jde hlavně o novostavby," říká obchodní ředitel podniku SanSwiss. Podle ing. Bílka na 180milionovém ruském trhu v současnosti působí dalších pět velkých renomovaných výrobců sanitární techniky. Mezi konkurenční výhody výrobků z Jičína přitom patří zejména technická propracovanost, vysoká kvalita a mimořádně široká variabilita provedení, navíc s minimem reklamací. SanSwiss navíc v Ruské federaci zcela vědomě nešel cestou založení vlastního obchodního zastoupení. Své sprchové kouty úspěšně nabízí prostřednictvím zkušených místních prodejců, kteří mnohem lépe znají specifika trhu, potřeby i mentalitu zdejších zákazníků.

V obchodním roce od 1. 4. 2013 do 31. 3. 2014 chce SanSwiss podle plánu v Rusku prodat 3000 sprchových koutů při obratu přes 20 milionů korun. V prvním ukazateli je to 37procentní meziroční nárůst, ve druhém jde o navýšení o 41 procent. Od letošního dubna do konce srpna však už jičínská firma na ruském trhu prodala 1171 sprchových koutů za téměř 8 milionů korun, což dává předpoklad významného překročení plánovaných prodejů v probíhajícím obchodním roce.

„Už v tomto účetním období se tak reálně můžeme dostat přes hranici 50procentního meziročního zvýšení tržeb, které nám pro teritorium Ruské federace na nadcházející léta stanovilo vedení naší společnosti. Přitom jsme doposud působili převážně jen v širší zhruba 18milionové moskevské oblasti, ale do budoucna se už chceme více soustředit i na další města nad jeden milion obyvatel," odkrývá některé obchodní záměry jičínské společnosti i možnosti využití vysokého potenciálu ruského trhu ing. Bílek. Dodává, že své dosavadní obchodní aktivity bude SanSwiss rozvíjet ve městech nad milion obyvatel i na Ukrajině. Na základě nedávných firemních průzkumů by také rád vstoupil do Pobaltí, konkrétně na trhy Litvy a Lotyšska.

Ilustrační foto.Náročným zákazníkům v Evropě i na východních trzích je SanSwiss schopen nabídnout 12 základních produktových řad sprchových koutů s vysokou variabilitou provedení ve zhruba 100 typech a 700 variantách, ale také sprchové vaničky vlastní konstrukce ILA z litého mramoru. Výrobky společnosti vynikají zejména trendovým designem, technickou vyspělostí, dlouhou životností a vysokými užitnými vlastnostmi. Doslova žhavou výrobkovou inovaci jičínský podnik na český i na další vyspělé trhy včetně Ruska uvádí od letošního října. Jedná se o v současnosti nejluxusnější produktovou řadu sprchových koutů s označením MELIA. „Do tohoto výrobku jsme už během vývoje zapracovali trendy, které na trhu dlouhodobě sledujeme a které potvrdil i letošní světový veletrh sanitární techniky ISH ve Frankfurtu nad Mohanem. Jde zejména o sofistikovanější systémy otevírání dveří a elegantní hranatý design sprchových koutů v čistém minimalistickém stylu. Přitom se v žádném případě nejedná o směry samoúčelné. Nová řada MELIA cíleně zlepšuje funkčnost a údržbu, zvyšuje bezpečnost i celkový komfort při sprchování," vysvětluje ing. František Bílek, obchodní ředitel společnosti SanSwiss z Jičína.

SanSwiss, s. r. o., aktuálně zaměstnává 127 lidí a v jičínské průmyslové zóně působí od roku 1999. Současný název firma nese od listopadu 2009, kdy se vyčlenila z české společnosti Ronal CR, známější spíše produkcí litých kol pro automobily. Po oddělení se podnik začlenil do nové celoevropské skupiny sanitární techniky SanSwiss AG světového holdingu RONAL AG. V současnosti jičínský závod zajišťuje více než 75 procent celkové produkce sprchových koutů skupiny. Jejími členy jsou dále výrobní závody v Bitche ve Francii a v rumunském Temešváru a obchodní zastoupení ve Francii, v Polsku, Německu, ve Španělsku, Švýcarsku a v Rumunsku.