Přibližně 119 tisíc sprchových koutů prodala v minulém obchodním roce - od 1. 4. 2012 do 31. 3. 2013 - společnost SanSwiss v Jičíně. Oproti předchozímu účetnímu období, kdy podnik na tuzemský a zahraniční trhy dodal 116 tisíc sprchových koutů, to představuje meziroční nárůst o tři procenta. Další šestiprocentní navýšení na 126 tisíc kusů firma plánuje v tomto obchodním roce. I přes obecný úbytek velikých objektových zakázek a absenci dlouhodobých kontraktů tak přední evropský producent sanitární techniky z Jičína pokračuje v růstu prodejů z minulých let.

Informoval o tom obchodní ředitel podniku ing. František Bílek s tím, že při přetrvávajícím útlumu stavební výroby v České republice se výhodou stává tradiční zaměření jičínského závodu na zakázkovou a malosériovou výrobu kvalitních až luxusních sprchových koutů s vysokou užitnou hodnotou. V konkurenci tuzemských dodavatelů a výrobců z Polska a Německa SanSwiss dosaženými tržbami ovládá zhruba pětinu českého trhu se sanitární technikou. Jeho celková kapacita přitom podle průzkumů v roce 2012 činila 175 tisíc prodaných sprchových koutů a letos se odhaduje stagnace prodeje na loňské úrovni.

Firma v Jičíně je nejvýznamnější výrobní společností holdingu sanitární techniky SanSwiss AG. Aktuálně český podnik zaměstnává 128 lidí a v minulém obchodním roce podle předběžných výsledků vykázal hrubý zisk 8,4 milionu korun. V tomto ukazateli jde o více než desetinové meziroční navýšení, a to i přes mírný dvouprocentní propad obratu na 465 milionů korun zapříčiněný hlavně nepříznivým vývojem prodejních cen na českém trhu. Export do konce letošního března dosáhl 362 milionů korun a na celkových tržbách společnosti se podílel 78 procenty. Dominantním trhem je Francie, kam směřuje více než polovina celkové produkce jičínského závodu. SanSwiss dále svou sanitární techniku vyváží do Německa, Belgie, Švýcarska, Španělska, Polska, na Slovensko, do Ruska, na Ukrajinu a do dalších zemí zejména západní Evropy.

Nárůst tržeb
„V roce 2013 předpokládáme až pětinový nárůst tržeb na Slovensku, kde si naše výrobky získávají stále větší oblibu," říká obchodní ředitel ing. Bílek. Dlouhodobě velmi vysoký potenciál potom SanSwiss vidí na východních trzích, kde roste zájem o sprchové kouty. Zatímco loni český podnik například v Ruské Federaci prodal zboží za 14,2 milionu korun, letos v tomto rychle se rozvíjejícím teritoriu očekává nárůst tržeb na více než 20 milionů. Obchodní aktivity firma vyvíjí i na Ukrajině a na základě nedávných firemních průzkumů se chystá také do Pobaltí. Konkrétně v Jičíně plánují co nejrychlejší vstup na trhy v Litvě a Lotyšsku.

Jičínský SanSwiss na trh dodává 11 základních produktových řad sprchových koutů s vysokou variabilitou použití ve zhruba 100 typech a 700 variantách. Vynikají moderním designem, technickou vyspělostí, dlouhou životností a vysokými užitnými vlastnostmi. „Naším záměrem je stát se v oboru trvalým lídrem v udávání nových trendů a nositelem technické vyspělosti. Vedle zkušeností pro to máme silnou základnu ve vývojové, v technické, výrobní i v dalších oblastech," zdůrazňuje František Bílek.

Doslova žhavou výrobkovou inovaci jičínský SanSwiss úspěšně představil letos v březnu na jednom z největších světových veletrhů sanitární techniky ISH ve Frankfurtu nad Mohanem. Odborná veřejnost tam měla poprvé možnost seznámit se s novou produktovou řadou sprchových koutů s označením PASO. Prodej této své v současnosti nejluxusnější typové řady zahájí jičínská společnost letos v září. Kromě českého a slovenského trhu bude sprchové kouty PASO dodávat hlavně do Francie, Německa a Polska.

Výrobková inovace
„Do řady PASO jsme už během jejího vývoje zapracovali trendy, které jsme pro budoucí období předpokládali a které letošní frankfurtský veletrh také potvrdil. Položil důraz především na sofistikovanější systémy otevírání dveří a elegantní hranatý design sprchových koutů v čistém minimalistickém stylu. Nic z toho naše nová řada nepostrádá, přičemž v žádném případě nejde o směry samoúčelné. Zásadně a cíleně zlepšují funkčnost a údržbu, zvyšují bezpečnost i celkový komfort při sprchování," vysvětluje ing. František Bílek, obchodní ředitel společnosti SanSwiss.

Novinka - sprchový kout PASO.Sprchový kout PASO s módními hranatými profily a čistými plochami bezpečnostního skla je opatřen zdvihovým mechanismem umožňujícím otevírání dveří o 180 stupňů, a tím i velmi pohodlnou obsluhu. Originálně řešené designové chromované panty a madla jsou na vnitřní straně zapuštěny do skla, což zase výrazně usnadňuje čištění a celkovou údržbu. Nová produktová řada PASO, stejně jako ostatní sprchové kouty značky SanSwiss, umožňuje velikou variabilitu atypických provedení.

SanSwiss, s. r. o., působí v jičínské průmyslové zóně od roku 1999. Současný název firma nese od listopadu 2009, kdy se vyčlenila z české společnosti Ronal CR, známější spíše produkcí litých kol pro automobily. Po oddělení se podnik začlenil do nového celoevropského holdingu sanitární techniky SanSwiss AG světové skupiny Ronal. V současnosti jičínský závod zajišťuje téměř 75 procent celkové produkce sprchových koutů holdingu. Jeho členy jsou dále výrobní provozy v Bitche ve Francii a v rumunském Temešváru a obchodní zastoupení v Polsku, Španělsku a Německu.