Sláva turistům

„Zásluhu na tom mají především turisté," hodnotí Jaromír Musil. Jinak se situace ale výrazně nemění. Zařízení denně vyexpeduje přibližně sto litrů v Jičíně a padesát v Hořicích. To je podle slov provozovatele málo, jedná se o spodní hranici udržitelnosti. Aby byl provoz rentabilní, musel by se prodaný objem zdvojnásobit. „Cenu nezvyšujeme. Snažíme se nabídnout kvalitu za rozumnou cenu," reaguje na zdražování provozovatel. S ohledem na vysoké režijní náklady zavedení dalších boxů neplánuje, byť by o ně ze stran měst v okolí, například v Nové Pace nebo Novém Bydžově, zájem byl.

Ani horké počasí není pro automat komplikací. „Lednička funguje, stále udržuje třístupňovou teplotu. To samé platí při převozu," pokračuje Jaromír Musil. Pokud lidé mléko doručí co nejdříve domů do chladu, je trvanlivost přibližně tři až čtyři dny.

Větší problém pro zařízení představuje neznalost kupujících. „Někteří do něj například cpou rychle peníze, někdy i dvě mince najednou," říká provozovatel. Následkem toho je problém s rozměňováním nebo ucpávání lahvomatu. Týká se to především Jičína.

„Také jsme přešli na automatické dojení, které je pro krávy příjemnější, a díky tomu je získané mléko kvalitnější," pokračuje. Sortiment je do mlékomatů doplňován denně. „Jedná se o zdravou českou potravinu obsahující jogurtové kultury, takže z ní lze doma vyrábět i sýry či tvaroh," radí Jaromír Musil. „Mléko obsahuje 3,4 procenta bílkovin a čtyři procenta tuku," dodává k hodnotám.

Spokojení klienti
„Nakupujeme zde pravidelně, s kvalitou jsme velmi spokojeni," vyjádřil se Stanislav Hošek z Hrdoňovic, a stejný názor vyjadřuje i jeho kolega Jakub Hofrichter z Mladějova.