Neblahý vliv ale měla stavba tohoto zařízení na soukromé podnikatele.

Dlouhé roky se mluvilo o postavení supermarketu v Lomnici, ale nebylo jednoduché najít správnou lokalitu. „Město nemělo pozemky a společnosti chtějí působit v centrech menších měst, což je pochopitelné, ale dosti obtížné," vysvětlil starosta Vladimír Mastník.

Po několika letech se nakonec povedlo domluvit s majitelem pozemku na autobusovém nádraží. „Jsme rádi, že se nám podařilo iniciovat vlastníka bývalého pivovaru. S lokalitou jsme velmi spokojeni a od občanů se k nám dostávají taktéž velmi pozitivní ohlasy," dodal Vladimír Mastník.

close Ilustrační foto. zoom_in Lepší komfort, široký výběr ze sortimentu, parkoviště přímo u obchodu a nízké ceny, to jsou přednosti nového marketu. „Chodím sem poměrně často. Můžu si dojet autem přímo k marketu a vždy tu koupím to, co potřebuji, za slušnou cenu," řekla dvacetiletá Kateřina Vařechová.

To, že se lidé rychle naučili navštěvovat Penny Market, mělo jednu stinnou stránku. Soukromí živnostníci s potravinami začali pociťovat úbytek na tržbách a jejich podnikání přestalo být výhodné.

Vliv na okolí
„Vím minimálně o pěti obchodech, které musely být z důvodu konkurence Penny Marketu uzavřeny. Bohužel mezi ně také patřím a podnikání v Lomnici jsem musel ukončit," svěřil se Lubomír Soukup, jeden ze soukromníků, kterého stavba marketu ovlivnila. Starosta však takovéto tvrzení odmítá. „Vím pouze o jednom soukromém podnikateli, který musel uzavřít svůj obchod na náměstí," prohlásil.

Pokles návštěvnosti zavinil za vinu široký výběr sortimentu v supermarketu. „Je to pro mě pohodlnější, protože nemusím obíhat více obchodů," uvedla obyvatelka Lomnice.   Vojtěch Tichava