České dráhy hodlají investovat miliony korun do obnovy vozového parku. Zvýšit pohodlí cestování mají zejména zmodernizované staré vozy. „Přestavujeme také staré nepotřebné poštovní vagony na moderní řídicí vozy určené především pro regionální vlaky a motorové rychlíky. Vozy vybavujeme zdvihacími plošinami pro vozíčkáře a nově také oddílem první třídy se stolečky a přípojkami na notebook,“ uvedl náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Kolář.


Novinkou na kolejích budou také zrekonstruované klasické motorové vozy řady 810, mezi lidmi známé spíše podle přezdívek, jako například motoráček nebo orchestrion. „Vozy dostanou nové plyšové sedačky s opěrkami hlavy, které jsou mnohem pohodlnější než stávající sedačky v těchto vozech,“ řekl tiskový mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Kompletní přestavbou motorových vozů 810 a jejich přípojných vozů vznikají také moderní žluté soupravy Regionova. Jedna zcela nová třívozová souprava se objeví v okolí Liberce na jaře. V současnosti jezdí už čtyři takové soupravy především na Frýdlant a Tanvald.

Třívozová verze

Přestavba třívozové verze přijde na zhruba 37 milionů korun. Narozdíl od svého předchůce nabízí nízkopodlažní Regionova vyšší komfort, spolehlivost, přístup pro vozíčkáře i speciální navigační majáčky pro nevidomé.


Stávající motorové vozy řady 843, které jezdí na rychlících mezi Libercem a Pardubicemi, budou České dráhy letos postupně vybavovat vnějším i vnitřním digitálním informačním systémem. „Průměrné stáří našich vozů je 25 až 30 let, a ačkoliv jsou plně funkční a spolehlivé, nemohou již poskytnout komfort, jaký naši zákazníci dnes požadují,“ říká o nynější situaci Radek Joklík z tiskového oddělení Českých drah.