Stačí zavolat na zákaznickou linku, převod nestojí ani korunu. Potvrdila to mluvčí východočeských energetiků Šárka Beránková. „Někteří lidé na Basic přecházejí,“ uvedla. Lidé na Basicu ušetří ročně proti loňskému roku 142 korun. A to na službách, které většinou stejně nevyužívali: především bezplatná volání na zákaznické linky. Podle ČEZ je Basic výhodný pro odběratele s dobrou platební morálkou, kteří nepotřebují s energetiky často komunikovat. Kromě zvýšení cen samotné elektřiny o osm procent je tak jedinou další nepříjemnou změnou zpoplatnění zákaznických linek. Ale opět: To se dosavadních zákazníků netýká.
Tarif Comfort kontra Basic
V kritizovaném tarifu Comfort, do kterého byli automaticky převedeni, je totiž komunikace s energetiky nadále zdarma. Zpoplatněna – 40 až 60 korunami – je komunikace pouze u Basicu. „Navýšení cen elektřiny se projevilo u všech produktů a ve všech produktových řadách. Nemá souvislost se zavedením produktových řad pro zákazníky od roku 2007. Těm jsme v rámci zvyšování nabídky služeb umožnili oproti standardním tarifům ušetřit či naopak využít vyššího rozsahu služeb,“ dodal Jiří Kosina z ČEZ. Energetici podle všeho nic neporušili a žádného zákazníka neošidili. Nespokojencům tak nezbývá než si stěžovat leda samotnému ČEZ.