„Dostali jsme podněty, že ne vždy po akcích je zeleň uvedena do původního stavu. Doteď to bylo prakticky na těch firmách, jak slušně se chovaly a zda po sobě uklidily. To se ale změní,“ vysvětlil místostarosta Jičína Ladislav Brykner s tím, že rada města upravila vyhlášku o užívání veřejného prostranství.

Před převzetím konkrétního pronajatého místa dorazí na místo pracovníci technických služeb a stav fotograficky zdokumentují. To samé se stane i po skončení akce, než nájemci pozemky opustí. Město se tak vyhne dohadům, a navíc může žádat nápravu díky nové písemné dohodě, kterou stvrdí obě strany podpisem.

„Dosud nebylo vyhláškou o veřejném prostranštví dané, kdo je za vznik problémů zodpovědný,“ řekl starosta Martin Puš. Při užívání silnic a chodníků jsou pravidla nastavená podobně.

Ředitel Technických služeb v Jičíně Čeněk Strašík však chce mít své lidí u toho, když firma po výkopech inženýrských sítí povrch zase vrací zpátky: „Stává se, že dostatečně nezajistí podloží, nepoužije kvalitní materiál a za dva, tři roky se část chodníku propadne po celé šířce, drží se tu kaluže, občané nám volají a my to musíme za desítky tisíc korun napravovat.“

Problémy se objevily i při stavbách, kdy na vozovkách zůstávalo bláto a podobně. Podle Čeňka Strašíka nejsou potíže s nepořádkem po cirkusech na Lidickém náměstí a rytířích na autobusovém nádraží zdaleka největší. „Po nich to není tak hrozné. I tak zde úklidem strávíme třeba deset hodin a přijde nás to v rozmezí od jedné tisícovky zhruba do tří tisíc. Jsou i horší,“ uvedl.