Oproti loňským 439 milionům je to téměř 5procentní nárůst. Přibližně 85 procent tržeb realizuje tento přední evropský producent sprchových koutů značky RONAL ve Francii, v Německu, Belgii, Švýcarsku, Španělsku, Polsku, na Slovensku a v dalších zemích zejména západní Evropy.
Informoval o tom ředitel podniku Ondřej Stěhulka s tím, že tržní podíly výrobků jičínské společnosti v uplynulých šesti měsících vykazují růst. Od dubna zvýšil SanSwiss v České republice své prodeje oproti plánu o 14 procent, meziročně potom dokonce o 21 procent. Vzestup výkonů SanSwiss dosahuje jako jeden z mála subjektů v oboru. Přitom od roku 2008 celkové prodeje sprchových koutů na českém trhu zaznamenaly čtvrtinový propad a předpokládá se jejich další pokles i v roce 2011.
Kromě pozitivního vývoje na tuzemském a slovenském trhu, ale také v Rusku a v dalších rusky mluvících zemích nastartovala tento obrat řada operativních opatření firmy v obchodní a dalších oblastech. Například na Slovensku po špatných zkušenostech s tamějším smluvním prodejcem sprchových koutů RONAL přistoupil jičínský SanSwiss k přímému prodeji svých výrobků.
SanSwiss v Jičíně aktuálně zaměstnává 152 lidí. Koncem minulého roku navíc do rumunského Temešváru přemístil jednu výrobní linku s plánovanou stabilní produkcí 20 tisíc sprchových koutů ročně.
Další růst
Podle Ondřeje Stěhulky je česká firma nejvýznamnější výrobní společností celoevropského holdingu SanSwiss AG. Ten letos na trh dodá celkem 140 tisíc sprchových koutů značky RONAL, přičemž 75 procent tohoto množství pochází z Jičína. Český podnik navíc jako jediný subjekt skupiny i přes přetrvávající útlum stavební produkce plánuje další růst výkonů.
Jestliže v roce 2010 vyrobil 104 tisíce sprchových koutů, letos ve svých provozech v Jičíně a v Temešváru počítá se souhrnnou produkcí 130 tisíc kusů. Během příštích čtyř let chce výrobu navyšovat o 15 tisíc sprchových koutů ročně, až se dostane na dlouhodobě plánovanou hranici 190 sprchových koutů.