Pro vrchlabský závod, kde nyní včetně agenturních pracovníků automobily vyrábí zhruba 1400 zaměstnanců, by to znamenalo udržení zaměstnanosti také do budoucna. Kromě svařenců pro vůz Yeti momentálně z výrobních linek sjíždějí Octavie druhé generace a také ještě starší model Octavia Tour, dohromady 350 vozů denně. Produkce Octavií první generace však na podzim po 14 letech skončí.

Právě v tuto dobu by měla nabíhat výroba Roomsteru. „První úvaha byla, že k přesunu dojde od 3. ledna 2011 s využitím vánočního volna k přestavbě výrobních linek, to se ale ukázalo jako příliš pozdní termín. S největší pravděpodobností proto dojde k přesunu výroby už od letošního listopadu,“ uvedl týdeník s odvoláním na předsedu odborů KOVO Povšíka. Část vrchlabských zaměstnanců se podle všeho bude muset zaučit v Kvasinách.

Škatulata v závodech největší české automobilky si žádá současná situace na trhu. Zatímco produkce Octavií stagnuje, o modely Yeti a Superb, které se montují v Kvasinách, je velký zájem. Tamní zaměstnanci tak budou mít čím dál víc práce a vedení Škodovky hledá cestu, jak závodu odlehčit. Kdy padne oficiální a závazné rozhodnutí o stěhování výroby Roomsteru do Vrchlabí, není jasné. Deníku to včera řekl mluvčí automobilky Jaroslav Černý.