Na sto milionů přijde nové autobusové nádraží, padesát má stát odbavovací hala. Zastupitelé minulý týden odsouhlasili i druhou etapu projektu, která obsahuje přestavbu nádražní budovy, kde mají cestující a řidiči najít zázemí a kde mají vzniknout čekárny a prodej lístků. 50 milionů na přestavbu budovy má zaplatit Evropská unie, několik milionů je třeba doplatit z městské kasy.

Problém je v tom, že pokud Turnov nesežene silného partnera, který mu pomůže dofinancovat opravu budovy, bude muset město samo zaplatit několik milionů ze svého rozpočtu. Nádražní budova je v majetku Českých drah a ty zatím neprojevily zájem s chátrajícím objektem něco dělat. Před touto hrozbou varovalo několik zastupitelů. Nejhlasitějším z nich byl místostarosta Jaromír Pekař, který je zastáncem myšlenky nechat druhou část projektu ležet a pouze zbudovat nové autobusové nádraží bez opravy nádražní budovy.

„S Českými drahami i autobusovými dopravci se těžko jedná, nebudou mít zájem spolufinancovat opravu budovy. Raději svým řidičům postaví mobilní WC a zbudují malou levnou čekárničku. Nevím, čím je chcete přesvědčit, aby na tu věc dali své peníze,“ rozčiloval se turnovský místostarosta.
Poukazoval při tom na skutečnost, že České dráhy se nestarají ani o další majetek, který obhospodařují. Další věcí, která mu vadí, je laxní přístup přepravců.

„Ne my, ale oni by nás měli žádat, abychom jim na opravu budovy přispěli. Takhle dáváme peníze do baráku, který není a nebude nikdy náš. “ vysvětloval Pekař s tím, že nositelem dotace je turnovská radnice. Turnov tedy bude garantem toho, že nádražní budova bude přeměněna na odbavovací terminál s čekárnami a sociálním zařízením. „Pokud se s novými partnery město nedohodne, zaplatíme to ze svého,“ varoval.

Zastupitelé jeho slova ovšem nevyslyšeli. Po opakovaném hlasování dali průchod pokračování projektu i do jeho druhé etapy. I s rizikem, že město ponese náklady samo.

Starostka Turnova Hana Maierová je přesvědčena, že v Českých drahách a ČSAD Semily nakonec město spolehlivého partnera najde a opravu nádražní budovy nebude platit samo.

„Celý projekt je postaven na vzájemném vztahu mezi námi a Českými drahami. Máme společný zájem, aby to fungovalo. Obavy o nespolupráci nesdílím,“ vysvětlila starostka. „Dráhy jsou sice moloch, ale jednání vedeme s jejich nejvyššími představiteli. Je to na dobré cestě,“ dodala.
Jak dále uvedla, rozhodnutí zastupitelů nyní povede k pokračování stavební projektové dokumentace celého terminálu. Ta je nezbytná k podání žádosti o dotaci. Žádost chce Turnov podat na jaře 2009.