Odboráři chystají v Mladé Boleslavi protestní akce a vyjdou do ulic. Před vypršením platnosti smlouvy se totiž nedohodli s automobilkou Škoda na růstu mezd.

Žádné komentáře

„Ani na posledním vyjednávacím kole v poslední březnový den nedošlo k dohodě,“ sdělil Deníku jeden z odborářů. Nejde však o ověřenou informaci, protože předseda odborů KOVO Jaroslav Povšík ani mluvčí automobilky Jaroslav Černý se k vyjednávání nevyjadřují. „Ani z tohoto vyjednávacího kola, nebudeme uvádět žádný výstup,“ sdělil Jaroslav Černý.

Odbory KOVO vyjednávaly s firmou i v minulých dnech, poslední šanci k dohodě v řádném termínu před vypršením smlouvy měly oba vyjednávací týmy do středeční půlnoci.

Včas se nedokázali dohodnout

„Odbory KOVO zahájily přípravu na protestní akce k dosažení výsledků v probíhajícím mzdovém vyjednávání. V pondělí proběhlo na odborech KOVO informační setkání k vyhodnocení situace a připravenosti v jednotlivých oblastech prostřednictvím odborových pracovníků. Je zřejmé, že pokud firma nezlepší svůj vyjednávací návrh, dojde v dubnu na protestní akce,“ uvedl ve čtvrtek ráno v nejnovějším vydání týdeník Škodovácký odborář.

Odboráři v týdeníku uvedli, že na předposledním vyjednávacím kole 23. března firma mírně zvýšila návrh do vyjednávání. Podle zástupců zaměstnanců je však nepřijatelné, že automobilka i nadále odmítala inflační doložku.

Jednorázová platba 8 tisíc korun

„Navýšení tarifu firma upravila opět jen velmi mírně. Růst tarifu nabídla proti poslední nabídce o pouhých 0,2 procenta vyšší. V úvodu od 1. dubna by tedy tarif vzrostl o 2 procenta a v říjnu 2010 o 0,5 procenta. I nadále přitom platí nabídka na zvýšení příspěvku na penzijní připojištění o 50 korun. Jediné, co nyní vypadá opravdu důstojněji, je jednorázová platba, která vzrostla na 8 tisíc korun vyplacených za duben,“ uvedl týdeník Škodovácký odborář.

Tato nabídka je podle týdeníku stále pod úrovní mandátu pro vyjednavače, který schválila Podniková rada. Ta rovněž nabídku odmítla na svém mimořádném zasedání 24. března. Odbory KOVO s odkazem na hospodářskou situaci firmy, na růst mezd v dalších závodech Volkswagen – například na Slovensku, ji považují za nedostatečnou.