Největší tuzemský výrobce automobilů Škoda Auto Mladá Boleslav se právě potýká s nemalým problémem. Situace v odbytu vozů Fabia a Roomster se totiž zhoršuje. Škodovka tak s největší pravděpodobností bude muset přidat ještě jeden den, kdy se nebudou vozy vyrábět. S informací o tom přišel včera Škodovácký odborář.

K třem již dohodnutým termínům bez výrobního programu, tedy dnům od pondělí 21. do středy 23. prosince, tak s největší pravděpodobností přibude ještě jeden den. Tím má být pátek 18. prosince.

Co bude dál?

Negativní vývoj odbytu se s největší pravděpodobností projeví také na počátku příštího roku. Odbory už mají za sebou první kolo kolektivního vyjednávání na rok 2010. Jednou z dohod je zavedení flexikonta. To firma zavádí v zájmu zachování současných pracovních míst a podpory konkurenceschopnosti. Vítají ho i někteří zaměstnanci automobilky. „V dnešní době, kdy se člověk bojí o práci, je to rozhodně lepší, než kdyby mám řekli, že za pár týdnů si máme sbalit věci a odejít. I když kdo ví, co bude dál. Stát se může cokoliv,“ míní jeden ze zaměstnanců mladoboleslavské automobilky.

Zaměstnancům tak budou evidovány odchylky od stanovené týdenní pracovní doby, a to v saldu plus, nebo minus 120 hodin. Vztahuje se na všechny tarifní zaměstnance kromě lidí v nepřetržitých provozech. Platnost dohody a vyrovnávací období pro plusové a minusové hodnoty flexikonta je 12 kalendářních měsíců, a to od 1. ledna do 31. prosince 2010.

Přesuny jinam

Další z dnes již podepsané dohody, jsou pravidla o přeřazování zaměstnanců v období snižování výroby. I ta začínají platit od 1. ledna 2010. Zaměstnanci je po dobu přeřazení garantována stávající výše tarifní skupiny podle pracovní smlouvy.