Letos se zvýšil prodej lahvového piva, ale také piva v plechovkách. Proto jsme se zeptali zástupců několika pivovarů ve východních Čechách, zda i oni pociťují vyšší zájem o chmelový mok.
Vedoucí obchodního oddělení pivovaru Pernštejn Miloš Flégr potvrdil, že nárůst spotřeby piva je znatelný. „V lednu jsme prodali asi 7912 hektolitrů piva. V červenci už to bylo 10 113 hektolitrů. Sudového piva se prodává asi 58 procent,“ sdělil Miloš Flégr. Pivovar Pernštejn vyváží mimo jiné do Německa, Ruska, Dánska nebo Finska a vyrábí deset druhů piva.
„Nejvíce se prodává Pernštejn dvanáctka. Tvoří asi třicet procent prodeje. V létě je ale větší zájem o desítku,“ dodal Flégr s tím, že v Pardubickém kraji je spotřeba piva vyšší než na Královéhradecku.
Broumovský pivovar zaznamenal mírný nárůst zájmu o pivo především v Královéhradeckém kraji. „V řetězcích, se kterými spolupracujeme, nárůst zřejmý není. Více se prodává sudové pivo, zejména jedenáctka Opat. Značný zájem pozorujeme také u naší novinky piva Bitter, kterého se prodává více než dvanáctek,“ řekl majitel a ředitel pivovaru Jaroslav Nosek.

Zájem o české pivo je i v cizině

Pivovar Broumov vyváží mimo jiné do Německa, kde je zájem o tmavou jedenáctku. V Polsku a Rusku dávají lidé přednost dvanáctce Opatovi.
Pivovar Náchod zvýšil prodej piv od ledna do dubna letošního roku o 5,3 procenta. Zvýšil se i jeho export o téměř 10,3 procenta, stojí ve zprávě na internetové adrese pivovaru. Nejvíce se prodává světlý ležák Primátor Premium, který tvoří asi čtyřicet procent výroby.
Pivovar Krakonoš zásobuje více Královéhradecko. Vyrábí pivo na přírodní bázi, které má kratší trvanlivost. Proto v současnosti nikam nevyváží. „V letních měsících se piva prodá o třetinu více než v zimě, 65 procent tvoří točené pivo, o které je větší zájem,“ uvedl podílník společnosti František Pechek.
Trutnovský pivovar Krakonoš se soustřeďuje především na výrobu dvanáctky. Právě po ní poptávka v letních měsících stoupá.