Loňský rok tak byl pro pivovar Primátor prodejně velice úspěšný. Výstav se podařilo navýšit oproti předchozímu roku o téměř pět procent na 131 778 hektolitrů. Největší zásluhu na těchto loňských výsledcích má především vývoz do zahraničí, kde bylo dosaženo novodobého historického rekordu 33 tisíc hektolitrů piva, což znamenalo přírůstek dokonce o 19 procent.

Exportní manažerka pivovaru Romana Jansová k tomuto příznivému vývoji sdělila: „Na nárůstu exportu se významně podílela nová odbytiště. Například jenom do Číny se podařilo vyexpedovat více jak 20 kontejnerů piva. Nárůst v prodejích jsme zaznamenali i u našich dlouholetých zákazníků v Polsku a Řecku. Nově se naše pivo prodává v Maďarsku, Bulharsku i Itálii, a také v zámořských teritoriích, jakými jsou Brazílie nebo Taiwan."

A jaké pivo pijí v zahraničí nejradši? K tomu Romana Jansová sdělila: „Největší zájem je o láhvové i sudové pivo Primátor Premium a rovněž svrchně kvašený pšeničný Primátor Weizenbier."

Této pivní lahůdce k vyšším prodejům výrazně napomohlo ocenění Nejlepší pivo na světě v prestižní degustační soutěži World Beer Awards 2013 v Londýně.

Na českém trhu ale stále převládá prodej náchodského piva v láhvích, v sudech je to o osm procent méně. Co tedy rádi pijí domácí? Největší zájem mají o pivo Primátor Ležák 11%, kterého se vypije 30 procent z celkové produkce.

Náchodský pivovar je ale známý jako specialista na speciály, ve svém portfoliu jich má pěknou řádku a je jejich největším výrobcem v republice. Podíl prodeje speciálních piv dosáhl už jedné třetiny a pivovar tak zúročuje toto dlouhodobé zaměření na netradiční produkci.

A v loňském roce na trh uvedl hned dvě novinky jednak „Jarní pivo", čepované pouze na Zelený čtvrtek před Velikonocemi, a hlavně pak na podzim svrchně kvašenou raritu Primátor India Pale Ale.

Jako každý rok se pivovaru dařilo i na řadě degustačních soutěží a celkem v loňském roce obdržel dokonce 14 ocenění jak doma, tak v zahraničí.