Bohužel se potvrdilo, že Češi zaznamenávají ústup z čelních pozic divize Super Buggy a Buggy 1600, což je dáno samozřejmě i nesmírně vyrovnanou konkurencí. Čest zde zachraňovali pátým místem Petr Nikodém (Buggy 1600) a sedmým Petr Bartoš (Super Buggy). Snad tento trend zastaví již příští víkend novopacký závod a za určitě velké podpory domácích fanoušků se čeští jezdci prosadí na stupně vítězů i v těchto kategoriích.

Více se českým jezdcům dařilo v Junior Buggy, kde zvítězil Milan Vaněk a Miroslav Fučík byl čtvrtý. Celé stupně vítězů pak patřily českým barvám v divizi Touring Autocross. Tady si celkem suverénně vedl Václav Fejfar, který vyhrál měřené tréninky i všechny tři jízdy (z druhé byl vzápětí vyloučen za předjetí na žlutou vlajku).

Ve finále se ujal vedení Martin Samohýl před Fejfarem a Výborným. Rozuzlení přinesl až samotný závěr sedmikolového finále, kdy se na čelo protáhl před Samohýla Václav Fejfar i Otakar Výborný.

Pro lužanského jezdce to znamená nejen vedení v ME o jeden bod před Výborným, ale i šestatřicáté vítězství v závodech Mistrovství Evropy. Tím vyrovnal počet vítězství Jaroslava Hoška a dělí se s ním o třetí místo v historických tabulkách. Před nimi jsou pouze Stubbe (40 vítězství) a Rösel (42 vítězství). „S výsledkem jsme nesmírně spokojeni, opět nás to stálo hodně úsilí, více tentokrát pozlobila technika na druhém námi připravovaném autě Aleše Fučíka. Ale do domácích závodů by měly být oba vozy opět v plné kondici. Děkuji za diváckou podporu novopackým fanouškům," hodnotí závod v Německu spokojený jezdec.

Autokrosová veřejnost již nyní upírá zraky k Nové Pace, kde se od pátku 1. července koná čtvrtý závod evropského šampionátu a tradičně ho zahájí administrativní a technické přejímky. Závodní program začíná v sobotu od devíti hodin volnými tréninky. Přihlášeno je více jak sto třicet jezdců ze sedmnácti zemí.    Pavel Vydra