Před lety největší havárie kariéry, další nezaviněná havárie v první sezóně mezi „plechovkami". Vloni pocit zmaru po skvělém začátku a následném zrušení závodů. A letos? Opět se smůla lepila na paty, nebo spíš na pneumatiky.

Odtrénováno bylo s technickými problémy, ale s druhým nejlepším časem. To znamenalo start z první pozice ve druhé jízdě prvních rozjížděk. Následovala prakticky po startu hromadná kolize a Fejfarova „Pavlínka" to odnáší uraženým kolem a dalším poškozením. Druhé jízdy byly v neděli pro kategorie Touring Autocross a Junior buggy nepochopitelně zrušeny. Ve třetích jízdách startuje Václav Fejfar úplně zezadu a odvážnou stíhačkou je v cíli třetí. Stačilo to na finále A, ale až ze třetí řady. Finále bylo odstartováno. Vpředu jel Kárai, Ottoboni, Neumann a hned za ně se opět odvážným manévrem prosmýkl český jezdec. Bohužel ve druhém kole se Ottoboni, který už předtím několikrát předvedl jízdu na hranici fyzikálních vlastností, převrátil na střechu a závod byl zastaven.

„Z auta nevylézal, tak jsem k němu běžel. Byl celkem v pohodě, ale chtěl jet dál. Těžko jsem mu vysvětloval, že s takto poškozeným autem to nepůjde. Pak dvakrát selhalo startovací zařízení a start se opakoval potřetí. Já už byl nervozní, a prostě jsem to ulil. Výsledek je jasný – málo bodů, dvě dost poškozená auta, která náš tým musí dohromady, abychom mohli v poklidu vyrazit k dalšímu závodu do Bausky," přibližuje hektické tři dny Václav Fejfar.
Naštěstí lotyšská Bauska patří k oblíbeným tratím českého jezdce a navíc se mu zde často daří. Doufejme, že i letos přinese celému týmu více radosti, než úvodní závody. Do divize Touring Autocross je přihlášeno jedenadvacet jezdců, takže konkurence je opět ještě větší. Pořadí v TA je 1. Kárai, 2. Pleskovas, 3. Neumann, 8. Fejfar.

Nutno uvést ještě jednu zajímavost z úvodního závodu. V devětašedesáti letech zde vybojoval v královské divizi Super buggy bronzovou pozici Jaroslav Hošek. Klobouk dolů!   Pavel Vydra