Proto se v hornickém městě sešla kvalitní a početná konkurence. Loňské vítězství obhájila po šestnácti erzetách posádka Jan Dohnal – Michal Ernst s vozem Ford Focus WRC před dvojicemi Pech – Uhel a Štajf – Skácelová, které jely s vozy kategorie R5. Z původně 94 odstartovaných dokončilo dvoudenní soutěž šedesát posádek.Proto se v hornickém městě sešla kvalitní a početná konkurence. Loňské vítězství obhájila po šestnácti erzetách posádka Jan Dohnal – Michal Ernst s vozem Ford Focus WRC před dvojicemi Pech – Uhel a Štajf – Skácelová, které jely s vozy kategorie R5. Z původně 94 odstartovaných dokončilo dvoudenní soutěž šedesát posádek. V cíli se objevila také podkrkonošská posádka Jindřich Štolfa – Zdeněk Hawel jedoucí s historickým vozem Škoda 130 L v rámci Poháru pořadatele. 

Na největší úspěch dosavadní dlouholeté kariéry dosáhl Luboš Picek ze Staňkovy Lhoty u Sobotky. Se spolujezdcem Jiřím Kunstem ml. se s vozem Škoda Fabia stali mistry České republiky ve třídě 7. „Nadělil jsem si krásný dárek k padesátinám,“ radoval se po mimořádném úspěchu Luboš Picek. „Je to dosavadní vrchol mé kariéry, ale končit rozhodně nehodlám…“Podle propočtu stačilo získat k titulu v Příbrami pár bodíků, ale rozhodně to nebylo jednoduché.„Začalo to dobře, ale poté jsme na jedné z erzet trefili kámen, o který si poškodilo kolo asi deset posádek. Museli jsme kolo měnit přímo na erzetě, bohužel jsme zastavili v místě, kde nebylo možné auto vyheverovat kvůli měkké půdě a nebyli tam ani diváci. Už jsme byli zoufalí, až mě napadlo nalámat tyče s cedulemi zakázaný prostor a podložit tím hever. Po dvanácti minutách naše snažení skončilo a my mohli, byť s velkou ztrátou, pokračovat.“ 

Díky problémům dalších posádek nakonec stejně skončili na „bedně“ (třetí místo ve třídě 7) a navíc se jim druhou etapu mimořádně dařilo. „Je to pro mě stále neuvěřitelné, ale naši třídu jsme ve druhé etapě vyhráli o 0,4 sekundy před domácím dravcem Lošťákem. Jel jsem trochu na risk, ale chtěli jsme pomoci našim kamarádům Mandausovi a Cillerovi, kterým jsme díky nedělnímu vítězství udrželi celkové druhé a třetí místo.“Picek před sezónou změnil nuceně spolujezdce (osvědčená spolujezdkyně neteř Martina byla pracovně zaneprázdněna) a podle informací se tato změna více než osvědčila. „I když je mezi námi generační rozdíl, úžasně jsme si s Jirkou Kunstem sedli, jak po sportovní, tak lidské stránce. V autě i mimo něj panuje naprostá pohoda. Navíc on je velice zodpovědný. Myslím si, že to je jedna z devíz našeho velkého úspěchu.“

(pv)