Pohodovou atmosféru nepokazilo ani deštivé počasí. „My, fanoušci trabantů, stejně nedáme dopustit na nejrozšířenější model s dvoutaktním motorem o objemu necelých 600 kubíků,“ svěřil se před časem pořadatel srazu Jan Kosejk.
Podle něj tuningová vozidla s čtyřtaktním motorem a přítlačnými křídly už mají s východoněmeckou klasikou pramálo společného. „Ale každopádně je to velká vášeň. Příznivců trabantů jsou po republice tisíce. Na vylepšování svých vozidel šetří korunu po koruně a na srazu se podělí o zkušenosti i o náhradní díly,“ doplnil.
Také ostatní účastníci víkendového srazu svorně přisvědčili. Na své bakelitové miláčky většina z ních nedá dopustit. „Náš trabant je miláčkem rodiny. Když s ním jedeme po městě, lidé se za námi obdivně otáčejí,“ řekli Jana a Petr Kadaníkovi, majitelé červeného trabantu z roku 1986 ze Žďáru nad Sázavou.
Trasa společné spanilé sobotní jízdy trabantů vedla přes celý Český ráj.