Z pohledu do výsledkové listiny mistrovství České republiky historických automobilů je patrné, že „čistými" časy z rychlostních zkoušek by patřila zmiňované dvojici krásná třetí příčka absolutního pořadí historiků. Realita je ovšem jiná.

„Na druhé a třetí erzetě nás provázely velké technické problémy s karburátorem a bylo nutné naší techniku přimět k další jízdě. Bohužel jsme dohromady nachytali penalizaci minutu a deset sekund, což nás katapultovalo ve výsledkové listině dozadu," říká smutně Zdeněk Hawel.

Posádka přitom zajížděla až na zmíněnou erzetu výborné časy a třetí příčka absolutně by ji skutečně slušela.
„Asi se opakuji, ale s Jindrou to bylo opět krásné svezení a zavzpomínání na naše předchozí společné sezóny. Je to skutečně pan jezdec a pokud se podaří do budoucna zajistit konkurenceschopnější vůz, věřím, že se budeme pohybovat i výše ve výsledcích. Pro mě osobně byla nostalgickou zejména erzeta Semetín – Hošťálková, kterou jsem jel naposledy v roce 1996 ještě se Zdeňkem Kučerou. Takže návrat po dlouhých sedmnácti letech," rozjímá Hawel.

Posádka Štolfa – Hawel začala skvěle, když na úvodní erzetě zajeli druhý čas za vítězným Petráškem, ale před dravě jedoucím Houdkem na Mazdě a porazili vozy o mnoho koní silnější. Na druhé erzetě začaly technické problémy (páté místo), které vyvrcholily na zkoušce číslo tři (osmý čas). Pak už vše probíhalo podle představ.

„Na čtvrté erzetě jsme byli třetí, na páté erzetě pátí, tady se blýskl vítězstvím v erzetě Dan Houdek. Pak jsme zajeli pátý a na poslední rychlostní zkoušce třetí čas za Alfou Romeo Hustého a Mazdou Houdka. Škoda té penalizace…," uzavírá účinkování v letošní sezóně Zdeněk Hawel.

Podkrkonošská posádka skončila na prvním místě ve třídě, třetím ve skupině 3 a osmém absolutně.
Celkově to znamená pro dvojici Štolfa – Hawel v mistrovství České republiky historických automobilů 2013 tato umístění: třetí místo ve třídě D1, sedmou příčku ve skupině 3 a desáté místo v absolutním pořadí, kde bylo klasifikováno téměř čtyřicet dvojic.

„Naše starty v mistrovství České republiky historických automobilů v rally se neobešly bez pomoci sponzorů, kterým tímto moc děkujeme. Stejně tak i trpělivému a zručnému týmu mechaniků a doprovodu, který letos tvořili Jaromír Juřena, Tomáš Juřena, Tomáš Jež, Zdeněk Spiegl, Martin Fiala, ing. Pavel Šťastník a Zdeněk Konečný," uzavírá Hawel.

V cíli vsetínské soutěže se objevily i další východočeské posádky. Na třetím místě ve třídě 7 skončila sobotecká posádka Picek – Picková s vozem Škoda Fabia. Vůz BMW 2002 dovezl posádku Majšajdr – Hartman ke druhé pozici mezi historickými vozy a Urban se Svobodou obsadili bronzovou příčku mezi vozy s naftovými motory.⋌Pavel Vydra