Smůla v minulém ročníku
Vloni byl tento závod pro nepřízeň počasí po trénincích a prvních jízdách zrušen. „Byl to jeden z momentů, který rozhodl o tom, že jsme neobhájili titul. Měli jsme pro tento závod zapůjčenu naši bývalou fábii od Ottoboniho, vyhrál jsem trénink i první jízdy a pak vše bez nároků na body zrušili," vzpomíná na loňský smolný začátek Václav Fejfar.

Co říkáte podmínkám, které připravilo počasí na právě uplynulé závody ve Štikovské rokli? „Organizátoři to měli neskutečně těžké, a na to jak byla trať vždy ráno nasáklá vodou, dělali co mohli. Vždyť někam ani nemohla vyjet technika. Jinde by to pořadatelé „odpískali" nebo zkrátili, takže pačákům patří poděkování."

V Seelowě se bude v sobotu a v neděli závodit na pozměněné trati, takže budou mít všichni zase stejné podmínky. Podle seznamu přihlášených se alespoň pro závody v Seelowě a následující v Bausce začíná srovnávat počet jezdců hlavních divizí. V Buggy 1600 a Super Buggy jich je okolo pětadvaceti a v Touring Autocross se blíží dvacítce. O prvenství pojedou loňský mistr Tamás Kárai, již zmiňovaný Václav Fejfar, Michelle Ottoboni, Ota Výborný, Ladislav a Jan Brožkovi nebo Paulius Pleskovas s novým vozem. „Mým cílem je dojet na stupních vítězů a dát tak základ pro boj o mistrovský titul. Ale takových nás je tam minimálně šest." Kuriozitou je, že odstartují tři vozy postavené týmem Václava Fejfara.

S vloni postavenou fábií – „Pavlínkou" jede sám trojnásobný mistr Evropy, se starší Fejfarovou fábií Ital Ottoboni a tým okolo Václava Fejfara se výrazně podílel i na stavbě vozu Citroën Němky Grit Hennersdorfové, která mimochodem vyhrála před nedávnem závod mistrovství Německa právě na trati v Seelowě. Favority v Buggy 1600 jsou Szabó, Buddelmeyer, Peters nebo naši Sekanina, Nosálek a Jordák. V královské divizi Super Buggy pojedou zejména Stubbe, Hinnenkamp, Kubíček, Pospíšilík, Albers, Callaghan, Turek, Keřka nebo Hošek. V juniorkách se největší naděje upínají k Munklerovi, Třískovi, Francovi, Šmídovi.  Pavel Vydra