VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Něco o extrémní cyklistice

NOVÁ PAKA - Výborný cyklista v dresu Cyklo-ski J. Žitník, Daniel Polman, zvítězil ve čtyřiadvacetihodinovce, která se jela v Újezdě u Brna. Na startu se sešlo 125 borců, kteří 24 hodin kroužili po okruhu o délce 28,4 km.

1.7.2007
SDÍLEJ:

Úspěšný cyklista Daniel Polman.Foto: Archiv oddílu

DAN POLMAN (na snímku) je nejen nechal všechny za sebou, ale zároveň překonal o téměř 15 kilometrů rekord 710 km z roku 2005. Za velmi těžkých podmínek, o kterých se čtenář dozví dále, ujel 724,8 km, což znamená průměrnou rychlost 30,2 km/hod.

Z Moravy jsi se vracel spokojen, překvapilo nebo zaskočilo tě něco?
O tomto závodě, kde byl rekord 710 km z roku 2005, jsem věděl již delší dobu, ale teprve až letos jsem se rozhodl vyjet za tímto ultramaratonským zážitkem na Moravu. Po zimě jsem tomuto cíli podřídil i trénink, který jsem orientoval především na maximalizaci vytrvalosti. Cítil jsem se dobře a věřil, že pokud vše půjde bez problémů, tak se přes hranici 700 km dostanu.
Vlastní závod bez problémů vůbec nebyl a za těch 24 hodin jsi zažil hodně zajímavých momentů.
Jelikož trasa vede přes tři železniční přejezdy, je celkem velké riziko, že závodník bude muset zastavit kvůli vlaku – a to se stalo již v druhém kole. V průběhu čtvrtého kola přišla průtrž a velmi silná bouře. Všude kolem létaly blesky, padaly i kroupy a nárazy větru byly tak silné, že nás posouvaly po silnici ze strany na stranu, jako bychom jeli na ledu. Při průjezdu dalším kolem jsem v zatopené vesničce, kterou trasa vedla, chtěl projet velkou louži. Poté, co jsem až po řidítka zahučel do vody, jsem zjistil, že to není louže, ale lokální povodeň. Do dalšího kola to naštěstí hasiči stačili vypumpovat.

Jak dlouho taková bouře trvala a co způsobila?
Něco přes hodinu a na štěstí po chvilce mé promočené věci celkem rychle uschly, ale nepříjemné čvachtání v botách mě provázelo dalších 12 hodin. Během této bouře do mě také najel jeden ze závodníků, který na trasu vyjížděl z pořadatelského stanu, neohlédl se a já ho srazil. Vše se naštěstí obešlo bez zranění. Během noci bylo ještě pár přeháněk, ty ale nebyly tak hrozné. Potom počasí zase připravilo nepříjemnou kombinaci větru a ostrého sluníčka. Nejlépe z celého závodu se mi proto jelo kolem třetí až osmé hodiny ranní.


Kdy podle tebe přišel rozhodující moment?
Když jsem na internetu sledoval početnou účast na tomto závodě, domníval jsem se, že budeme jezdit alespoň do poloviny závodu v balíku. Jenomže bouře ve čtvrtém kole nás hodně rozdělila. Využil jsem toho a spolu rekordmanem tratě Patrikem Bartíkem jsme ostatním ujeli. V dalším kole jsem v jednom ze stoupání nasadil k trháku a od té doby začala velká noční honička. Můj náskok se pohyboval stále v rozmezí tří až šesti minut, což v tak dlouhém závodě, během kterého si všímáte, jak vám rostou vousy nebo zrají banány, neznamená nic.


Kolo vše vydrželo? Měl jsi nějaké vážně zdravotní problémy?
Před závodem jsem udělal školáckou chybu a na kolo namontoval nové pedály, na které jsem nebyl zvyklý, což odneslo levé koleno. Staré pedály jsem naštěstí měl a když už jsem skoro šlapal jen jednou nohou, přišla na řadu zastávka a šikovné ruce mého otce, který mě na kolo namontoval starý pedál. Já si koleno mezitím stáhl a namazal. Náskok se opět snížil na minimum. Ráno se mně velmi rychle podařilo zvýšit náskok na 15 minut. V tu chvíli jsem se rozhodl, že ho musím udržet. Dařilo se mně náskok nejen udržet, ale i zvyšovat. V dalším kole to bylo už 40 minut. Do konce závodu zbývalo v tuto dobu ještě dlouhých osm hodin. Sobě samotnému jsem věřil, ale měl jsem strach z defektu nebo podobné nepříjemnosti. Na 650. kilometru jsem si vzpomněl na právě probíhající oslavy výročí v rodné Nové Pace a představoval si, jak sedím s kamarády u piva. Výročí jsem tedy oslavil stylem „co kilometr, to rok historie Nové Paky“. Pak už se můj lehce zpomalený mozek přeorientoval na matematiku a nejrůznější propočty týkající se překonání rekordu.


Podmínky na rekord v Újezdu rozhodně nepanovaly, přesto se ti ho podařilo překonat o 15 kilometrů.
Nový rekord závodu je nyní 724,8 km, což znamená průměrnou rychlost 30,2 km/hod. Podle pravidel závodu, je možné dojet poslední kolo za limitem 24 hodin a podle jeho průměrné rychlosti se dopočítá ujetá vzdálenost do konce časového limitu. Podmínkou je ovšem tento okruh dokončit celý a to do 16.45. Celkem jsem tedy na jeden zátah ujel 738,4 km, z čehož posledních 13,6 km jsem absolvoval po limitu a ty se logicky nepočítají. V posledním kole jsem si vzpomněl na motto závodu „Neexistuje nedokáži, jen nechci,“ jehož podstatu jsem si uvědomil celkem pozdě, ale o to dokonaleji.


Jaký jsi měl na Moravě doprovod?

Za tímto výkonem není jen trénink a vrozená vytrvalost, ale také velká obětavost mé manželky Šárky a mého táty, kteří o mě celou dobu pečovali a v každém z šestadvaceti kol mi připravili občerstvení a poskytli informace o průběhu závodu. Bez jejich maximální podpory bych podobného výsledku nemohl v žádném případě dosáhnout.


V sobotu ráno startuje na autobusovém nádraží Novopacká čtyřiadvacetihodinovka. Můžeš tyto soutěže nějak porovnat?

Zkušenosti s cyklistickými čtyřiadvacetihodinovkami mám i ze dvou ročníků tradičních závodů v Nové Pace. Mohu je tedy porovnat: V Brně je mnohem delší okruh (28,4 km), to znamená nižší frekvenci doplňování výživy a v noci jízdu absolutní tmou, na rozdíl od stále osvětleného okruhu v Nové Pace. Dále je zde minimální představa o jízdě soupeřů, protože je nemíjíte v protisměru. Plusem trati v Újezdu je to, že se jedná o plynulý okruh, na kterém není prudká otočka, na níž brzdíte prakticky až na nulu (jako tomu je např. v Roškopově). Mezi nevýhody však patří tři železniční přejezdy a tři křižovatky, na které přijíždíte z vedlejší silnice. Síly zde ubere také větší množství kopců. Celkem jsem za 24 hodin nastoupal asi 2 800 metrů, což je v porovnání s Novou Pakou hodně velký rozdíl.“


Máš poraněné koleno, na víkenové čtyřiadvacetihodinovce budeš chybět.

Bohužel, na startu v Nové Pace se neobjevím, ale cyklistické extrémisty přijedu určitě povzbudit.

1.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič ostatních speciálních 90 Kč

Řidiči paletovacích vozíků ŘIDIČ/ KA VYSOKOZDVIŽNÉHO VOZÍKU. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 90 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: ŘIDIČ/ KA VYSOKOZDVIŽNÉHO VOZÍKU, Požadujeme zkušenost s VZV, oprávnění na VZV výhodou, časová flexibilta., Dovolená 22 dnů, stravenky, měsíční příplatek 500 Kč, pracovní poměr na 1 tok s možností prodloužení na dobu neurčitou., Mzda činí 90,- Kč/hod. + osobní ohodnocení 10 - 30 Kč/hod. dle dosaženého výkonu., Kontakt: telefonicky od 8:00-18:00 hod, e-mial: matusova@pft.cz. Pracoviště: Pft, spol. s r.o., U Javůrkovy louky, č.p. 567, 506 01 Jičín 1. Informace: Barbora Matúšová, +420 493 546 611.

Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Asistenti učitelů 8 000 Kč

Asistenti učitelů ASISTENT PEDAGOGA NA 1.STUPNI ZŠ. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 8000 kč, mzda max. 11000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: ASISTENT PEDAGOGA NA 1.STUPNI ZŠ - pracoviště Jičíněves., V případě zájmu pište na e-mail: darina.sindlarova@seznam.cz., Uchazeč musí splňovat kvalifikační předpoklady podle zákona o pedagogických pracovnících č.563/2004 v platném znění. Vhodné i pro absolventy/-ky.. Pracoviště: Základní škola, jičíněves, okres jičín, 507 31 Jičíněves. Informace: Darina Šindlářová, +420 730 806 711.

Výroba - Výroba Elektromechanik elektrických zařízení 18 000 Kč

Elektromechanici elektrických zařízení v dopravních prostředcích AUTOELEKTRIKÁŘ/KA. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 40000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: AUTOELEKTRIKÁŘ/KA - pracoviště Lázně Bělohrad., V případě zájmu zasílejte životopisy na e-mail: nechanicky@pumr-ryba.cz, nebo volejte PO-PÁ v době od 9,00 do 15,00 hod na tel.: 724171885 p. Nechanický., , Přijmeme autoelektrikáře pro náš servis v Lázních Bělohrad. , Nabízíme PP na dobu neurčitou, výborné platové ohodnocení podle Vaší praxe, 5 týdnů dovolené.. Pracoviště: Pumr & ryba, transport - spedition, spol. s r. o. [1], 507 81 Lázně Bělohrad. Informace: Luboš Nechanický, +420 724 171 885.

Technika a elektrotechnika - Technika a elektrotechnika Technik 28 000 Kč

Specialisté v oblasti techniky v ostatních oborech IT SENIOR/-KA. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 28000 kč, mzda max. 40000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: IT SENIOR/-KA, V případě zájmu zasílejte životopisy na e-mail: Lenka.vyhlidalova@altran.com, Co je náplní pozice IT senior u nás?, - Správa globálního zabezpečení, firewallu, systémových politik, šifrovaní datových úložišť. , - Konfigurace systémů., - Konfigurace Firewall, VPN., - Řešení uživatelských requestů (přímá podpora uživatelů)., Co je potřeba znát?, - OS Linux, (ideálně SLED,OpenSUSE) na úrovni konfigurace pracovních stanic., - OS Microsoft Windows 7, Windows 10, Microsoft Server 2008-2016., - Síťování (IPv4, IPv6)., - Konfiguraci Firewall., Co je potřeba mít?, - Globální znalosti IT, SW, HW, desktop., - Praxi v oboru IT min. 2 roky., - Znalost angličtiny na úrovni B1 (především jde o porozumění textu)., Co Vám nebude u nás chybět ?, - Stabilní zázemí jednoho z vývojových leadrů s celosvětovou působností., - Zajímavou práci v úzkém kolektivu., - Příležitost k osobnímu rozvoji a vzdělávání (jazykové kurzy a odborná školení)., - Pružná pracovní doba, 25 dní dovolené., - Příspěvek na stravování, penzijní připojištění., - Dobrá káva.. Pracoviště: Altran cz, a.s. - sídlo, Příčná, č.p. 2071, 508 01 Hořice v Podkrkonoší. Informace: Lenka Vyhlídalová, .


Anatol Svahilec

První jičínská Slam Poetry exhibice

Valdštejnské slavnosti v Jičíně.

Vévoda Valdštejn v Jičíně

Adventní městečko v Jičíně nepostaví

Jičín - Ačkoliv se blíží léto, Jičín už nyní řeší adventní období. Letos si předvánoční čas nebude připomínat neúspěšným projektem Adventního městečka.

Přijďte podpořit bělohradské školáky!

Lázně Bělohrad - Zásadně zvýšit finanční gramotnost společnosti a zejména mladé generace a učinit finanční vzdělávání pevnou součástí vzdělávacích osnov základního školství u nás, to je cílem projektu Abeceda peněz.

OBRAZEM: Okrsková soutěž hasičů v Soběrazi

Soběraz /FOTO/ - Kvůli dešti odpadla štafeta a soutěžilo se jen v požárním útoku.

OBRAZEM: Otevírání lomnického nebe

Lomnice nad Popelkou /FOTO/ - Otevírání lomnického nebe zavřely bouřkové mraky.

MS HOKEJ 2018 - AKTUÁLNÍ ZÁPASY

15.05 (20:15) Lotyšsko - Dánsko
15.05 (20:15) Rusko - Švédsko
17.05 (16:15) USA - Česko
17.05 (16:15) Rusko - Kanada
17.05 (20:15) Švédsko - Lotyšsko
17.05 (20:15) Finsko - Švýcarsko
19.05 (15:15) Švédsko - USA
19.05 (19:15) Kanada - Švýcarsko
20.05 (15:45) USA - Kanada
20.05 (20:15) Švédsko - Švýcarsko
DALŠÍ ZÁPASY❯❯

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT