VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po sezoně: Fejfar prvně odstartoval před čtyřiceti lety

Nová Paka /ROZHOVOR/ - Tým již vše směřuje k nové sezoně 2018.

29.11.2017
SDÍLEJ:

Lužanský jezdec Václav Fejfar.Foto: Tomáš Němec

Čtyřnásobný mistr Evropy v autokrosu z let 2000, 2001, 2012 a 2016, čtyřnásobný vícemistr Evropy a rovněž čtyřnásobný mistr České republiky Václav Fejfar si svůj první start v autokrosovém speciálu zapsal na oblastním závodě v Boskovicích v roce 1977. Od té doby uplynulo již hodně času a vedle zmíněných úspěchů byl rovněž za své skvělé výsledky oceněn Zlatou sponou Autoklubu České republiky a pětkrát získal prestižní trofej Zlatý volant.

Na svém kontě máte více jak tři sta padesát závodů. Jaké byly zásadními milníky ve vaší bohaté kariéře?
Prvním zlomem byla sezóna 1998, kdy se mi podařilo získal první titul mistra České republiky v divizi D3A – 1600 v té době početné a kvalitně obsazené kategorii. Zároveň jsem vyhrál před domácím publikem v Nové Pace první závod mistrovství Evropy, na což se rozhodně nezapomíná. Bylo to úžasné povzbuzení. Zlomovým bodem pro mě bylo vyhrát závod ME mezi evropskou elitou, naučit se vyhrávat, naučit se jet vpředu, udržet největší soupeře za sebou.

Po dalších dvou letech jste se dokázal prosadit v šestnáctistovkách poprvé i na evropský trůn.
V roce 2000 jsem získal první evropský titul a pro nás to znamenalo nejen jezdeckou kvalitu, ale také to, že náš tým dokázal postavit jednu z nejúspěšnějších bugin. Hned rok na to jsem titul obhájil a následoval další zlom – přechod do velkých bugin v roce 2002. Využili jsme techniku z šestnáctistovkové kategorie – speciál měl pouze zesílený podvozek a zvětšený objem motoru VW. V divizi 3 to bylo lehké auto s velkým potenciálem – 550 kg a 290 koní. S touto technikou mě následovali i další jezdci. Byl to perspektivní směr ke kralování lehčích závodních speciálů v královské divizi. Auto ale bylo na druhou stranu zranitelné při ataku soupeřů.

Po několika letech následoval v roce 2008 další „přestup“, tentokrát mezi cestovní vozy, tehdy nazývané Divize 1.
Postupně jsme s týmem postavili vozy Škoda Fabia tří generací (navíc další dvojkovou pro Aleše Fučíka, který s ní získal v roce 2017 titul).
Tento přestup měl dva hlavní důvody. Jednak zdravotní – měl jsem problémy s očima, a protože je autokros v buginách o prachu a kamení, potřeboval jsem si přesednout „za sklo“, pokud jsem chtěl pokračovat v kariéře. A druhý – nová výzva a prosadit se i v této kategorii.

Tady je určitě zajímavé zmínit alespoň stručně rozdíl mezi speciálem buggy a „plechovým autem“
Tak za prvé, nevěděl jsem, do čeho jdu. Plechové auto je daleko náročnější na stavbu i údržbu. Jeho provoz je dražší, navíc jsme v této kategorii výrazněji omezeni technickými předpisy. Škoda, že se vytrácí počet startujících. V minulosti byla početnější konkurence, ale důvodem jsou výše uvedené okolnosti. Podle posledních informací se zase od příštího roku začne blýskat na lepší časy – počet i kvalita se má zvýšit.

Vy jste letos, přestože jste neskončil v celkovém pořadí ME mezi prvními třemi, ale získal čtvrtou pozici, dosáhl na dvě výrazné mety. Jednak jste vybojoval jubilejní čtyřicáté vítězství v závodě ME a pak přidal i jedenačtyřicáté. Ale také jste v divizi cestovních vozů získal 29 vítězství, čímž jste se dostal na první místo společně s Helmutem Wildem.
S vozem Škoda Fabia jsme byli téměř vždy na medailové pozici, jedinou výjimku tvořil rok 2015, kdy jsem vyhrál první tři závody a suverénně vedl, poté následovala těžká, mnou nezaviněná havárie ve Francii, která mě na půl roku vyřadila ze závodní činnosti. A pak letos – stavěli jsme nový vůz, který se podařilo ke konci sezóny už „vychytat“ a dva závěrečné závody jsem vyhrál.

Vedle konstrukce vozu je důležitou součástí i pohonná jednotka závodního speciálu.
Měl jsem vždycky štěstí na kvalitní motoráře – Honzu Veselého, pak Zdeňka Sekyrku, který motor VW dotáhl až do absolutní špičky. A nyní pana Mike Callaghana. Pro mě je to absolutní motorářská špička a z každého našeho úspěchu má obrovskou radost – má velký podíl na tom, kam jsme se postupně dostali.

A pak je tu tým mechaniků, který se samozřejmě částečně obměnil, ale bez něhož by to také nešlo.
Dlouhodobě se na přípravě vozů podílejí Jiří Vojtíšek, Michal Kaprál, Miroslav Pittner, Lukáš Šrajer, nedávno ještě i Ladislav Brumlich, Jaroslav Kozák a Vladimír Strauss. Veškeré úspěchy jsou výsledkem týmové práce. Velké poděkování patří rovněž všem sponzorům a spolupracovníkům, kteří mě celou dlouhou kariéru provázeli a provázejí – bez nich bych nikdy na zmíněné výsledky nedosáhl. A nesmím zapomenout ani na nejbližší – především rodinu. Žít se závodníkem je velice obtížné. Ztratil jsem určitě normální, běžný život. Ale nelituji, stálo to za to.
V lužanské dílně již všechno směruje k sezóně 2018. V ní bude chtít Václav Fejfar opět zaútočit na evropský titul, protože Škoda Fabia první i druhé řady v jeho rukách už titul získala, ale na ten trojkový zatím čeká.
Šance je o to vyšší, že do seriálu závodů mistrovství Evropy se vrací po několikaleté odmlce Fejfarova oblíbená trať v lotyšské Bausce. V příštím roce se tak uskuteční deset závodů.   (pv)

Autor: Redakce

29.11.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Učitel odborných předmětů 26 020 Kč

Učitelé odborných předmětů, praktického vyučování a odborného výcviku (kromě pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami) UČITEL/KA ODBORNÝCH STROJÍRENSKÝCH PŘEDMĚTŮ - TEORETICKÁ VYÚKA UČEBNÍH0 OBORU OBRÁBĚČ, OPRAVÁŘ ZEMĚDĚLSKÝCH STROJŮ. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 26020 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: UČITEL/KA ODBORNÝCH STROJÍRENSKÝCH PŘEDMĚTŮ - TEORETICKÁ VYÚKA UČEBNÍH0 OBORU OBRÁBĚČ, OPRAVÁŘ ZEMĚDĚLSKÝCH STROJŮ, , Požadujeme : vysokoškolské vzdělání v oboru a pedagogické vzdělání, , Nabízíme: příspěvek na stravování , 40 dní dovolené, , V případě zájmu zašlete strukturovaný životopis na emailovou adresu info@gozhorice.cz. Poté budete vyzváni k osobnímu setkání., možnost kontaktu na tel. č. 725 841 596 - pí. Ing. Jaroslava Bryknarová. Pracoviště: Zemědělská akademie hořice- střední škola a vyšší odborná škola - pracoviště lázně bělohrad, Zámecká, č.p. 478, 507 81 Lázně Bělohrad. Informace: Jaroslava Bryknarová, +420 725 841 596.

Gastronomie - Gastronomie Číšník, servírka 15 000 Kč

Číšníci a servírky SERVÍRKA/ČÍŠNÍK - OBSLUHA BARU. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 18000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: SERVÍRKA/ČÍŠNÍK - OBSLUHA BARU, V případě zájmu se dostavte osobně na pracoviště od 14-20 hod. nebo pište na e-mail: mojzisjakub@icloud.com.. Pracoviště: Jlm group s.r.o. - pracoviště hořice, Riegrova, č.p. 619, 508 01 Hořice v Podkrkonoší. Informace: Jakub Mojžíš, +420 724 694 900.

Stavebnictví - Stavebnictví Stavební zámečníci 16 800 Kč

Stavební zámečníci STAVEBNÍ ZÁMEČNÍK/-ICE. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16800 kč, mzda max. 18200 kč. Volných pracovních míst: 4. Poznámka: STAVEBNÍ ZÁMEČNÍK/-ICE, Náplň práce: montáž a demontáž dveří, zámků, zabradlí., Požadujeme: spolehlivost, pracovitost a kolektivní přístup. , Zaměstnanecké výhody: možnost prémií. , Pozice je vhodná i pro cizince na pracovní povolení., , V případě zájmu kontaktujte pana Vasyla Kharbaku buď na telefonním čísle 777 137 756 v pracovních dnech v době mezi 6:00-18:00 hod., nebo na e-mailové adrese kovstav@post.cz.. Pracoviště: Kovstav s.r.o.- pracoviště nová paka, Harantova, č.p. 399, 509 01 Nová Paka. Informace: Vasyl Kharbaka, +420 777 137 756.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič skupiny B 25 000 Kč

Řidiči osobních a malých dodávkových automobilů (kromě taxikářů a řidičů dopravy nemocných a raněných) ŘIDIČ/-KA DODÁVKY. Požadované vzdělání: úsv. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: ŘIDIČ/-KA DODÁVKA, V případě zájmu pište na e-mail: milan.moravec@seznam.cz, Požadujeme samostatnost, zodpovědnost, řidičský průkaz skupiny B. Práce od pondělí do pátku, víkendy volné. Destinace převážně po ČR s občasným výjezdem do EU., Vhodné i pro občany EU.. Pracoviště: J.a.a.f. s.r.o. - pracoviště jičín, Šibeňák, č.p. 892, 506 01 Jičín 1. Informace: Milan Moravec, +420 608 928 080.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Výtvarník, restaurátor, všeuměl Petr Heber převzal v Porotním sále jičínského zámku Cenu města Jičína za rok 2017.

Osobnosti můžete nominovat v srpnu

Kuriózní dopravní nehoda pod vlivem alkoholu.
5

Vzájemná hádka vyvrcholila nárazem do zaparkovaných aut

Požár napáchal škody za statisíce

Vidochov - Profesionální hasiči z Jičína, Nové Paky a dobrovolní hasiči z Vidochova, Staré Paky a Nové Paky zasahovali v pondělí před polednem u požáru rodinného domu ve Vidochově.

Kvůli nedbalosti hořelo v kotelně

Nová Paka - Profesionální hasiči z Jičína, Nové Paky a dobrovolní hasiči z Pecky, Staré Paky a Nové Paky byli večer přivoláni do ulice Pivovarská k požáru v kotelně. Jednalo se o požár materiálu připraveného na zátop.

Sedmý Rockfest se žene do Hořic

Hořice - The Legends Rockfest vypukne v areálu pod Masarykovou věží samostatnosti v pátek 20. července.

Motorová nafta stále v kurzu

Hořice - V sobotu 14. července přijali policisté oznámení o krádeži motorové nafty, ke které došlo na Hořicku.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT