VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po sezoně: Fejfar prvně odstartoval před čtyřiceti lety

Nová Paka /ROZHOVOR/ - Tým již vše směřuje k nové sezoně 2018.

29.11.2017
SDÍLEJ:

Lužanský jezdec Václav Fejfar.Foto: Tomáš Němec

Čtyřnásobný mistr Evropy v autokrosu z let 2000, 2001, 2012 a 2016, čtyřnásobný vícemistr Evropy a rovněž čtyřnásobný mistr České republiky Václav Fejfar si svůj první start v autokrosovém speciálu zapsal na oblastním závodě v Boskovicích v roce 1977. Od té doby uplynulo již hodně času a vedle zmíněných úspěchů byl rovněž za své skvělé výsledky oceněn Zlatou sponou Autoklubu České republiky a pětkrát získal prestižní trofej Zlatý volant.

Na svém kontě máte více jak tři sta padesát závodů. Jaké byly zásadními milníky ve vaší bohaté kariéře?
Prvním zlomem byla sezóna 1998, kdy se mi podařilo získal první titul mistra České republiky v divizi D3A – 1600 v té době početné a kvalitně obsazené kategorii. Zároveň jsem vyhrál před domácím publikem v Nové Pace první závod mistrovství Evropy, na což se rozhodně nezapomíná. Bylo to úžasné povzbuzení. Zlomovým bodem pro mě bylo vyhrát závod ME mezi evropskou elitou, naučit se vyhrávat, naučit se jet vpředu, udržet největší soupeře za sebou.

Po dalších dvou letech jste se dokázal prosadit v šestnáctistovkách poprvé i na evropský trůn.
V roce 2000 jsem získal první evropský titul a pro nás to znamenalo nejen jezdeckou kvalitu, ale také to, že náš tým dokázal postavit jednu z nejúspěšnějších bugin. Hned rok na to jsem titul obhájil a následoval další zlom – přechod do velkých bugin v roce 2002. Využili jsme techniku z šestnáctistovkové kategorie – speciál měl pouze zesílený podvozek a zvětšený objem motoru VW. V divizi 3 to bylo lehké auto s velkým potenciálem – 550 kg a 290 koní. S touto technikou mě následovali i další jezdci. Byl to perspektivní směr ke kralování lehčích závodních speciálů v královské divizi. Auto ale bylo na druhou stranu zranitelné při ataku soupeřů.

Po několika letech následoval v roce 2008 další „přestup“, tentokrát mezi cestovní vozy, tehdy nazývané Divize 1.
Postupně jsme s týmem postavili vozy Škoda Fabia tří generací (navíc další dvojkovou pro Aleše Fučíka, který s ní získal v roce 2017 titul).
Tento přestup měl dva hlavní důvody. Jednak zdravotní – měl jsem problémy s očima, a protože je autokros v buginách o prachu a kamení, potřeboval jsem si přesednout „za sklo“, pokud jsem chtěl pokračovat v kariéře. A druhý – nová výzva a prosadit se i v této kategorii.

Tady je určitě zajímavé zmínit alespoň stručně rozdíl mezi speciálem buggy a „plechovým autem“
Tak za prvé, nevěděl jsem, do čeho jdu. Plechové auto je daleko náročnější na stavbu i údržbu. Jeho provoz je dražší, navíc jsme v této kategorii výrazněji omezeni technickými předpisy. Škoda, že se vytrácí počet startujících. V minulosti byla početnější konkurence, ale důvodem jsou výše uvedené okolnosti. Podle posledních informací se zase od příštího roku začne blýskat na lepší časy – počet i kvalita se má zvýšit.

Vy jste letos, přestože jste neskončil v celkovém pořadí ME mezi prvními třemi, ale získal čtvrtou pozici, dosáhl na dvě výrazné mety. Jednak jste vybojoval jubilejní čtyřicáté vítězství v závodě ME a pak přidal i jedenačtyřicáté. Ale také jste v divizi cestovních vozů získal 29 vítězství, čímž jste se dostal na první místo společně s Helmutem Wildem.
S vozem Škoda Fabia jsme byli téměř vždy na medailové pozici, jedinou výjimku tvořil rok 2015, kdy jsem vyhrál první tři závody a suverénně vedl, poté následovala těžká, mnou nezaviněná havárie ve Francii, která mě na půl roku vyřadila ze závodní činnosti. A pak letos – stavěli jsme nový vůz, který se podařilo ke konci sezóny už „vychytat“ a dva závěrečné závody jsem vyhrál.

Vedle konstrukce vozu je důležitou součástí i pohonná jednotka závodního speciálu.
Měl jsem vždycky štěstí na kvalitní motoráře – Honzu Veselého, pak Zdeňka Sekyrku, který motor VW dotáhl až do absolutní špičky. A nyní pana Mike Callaghana. Pro mě je to absolutní motorářská špička a z každého našeho úspěchu má obrovskou radost – má velký podíl na tom, kam jsme se postupně dostali.

A pak je tu tým mechaniků, který se samozřejmě částečně obměnil, ale bez něhož by to také nešlo.
Dlouhodobě se na přípravě vozů podílejí Jiří Vojtíšek, Michal Kaprál, Miroslav Pittner, Lukáš Šrajer, nedávno ještě i Ladislav Brumlich, Jaroslav Kozák a Vladimír Strauss. Veškeré úspěchy jsou výsledkem týmové práce. Velké poděkování patří rovněž všem sponzorům a spolupracovníkům, kteří mě celou dlouhou kariéru provázeli a provázejí – bez nich bych nikdy na zmíněné výsledky nedosáhl. A nesmím zapomenout ani na nejbližší – především rodinu. Žít se závodníkem je velice obtížné. Ztratil jsem určitě normální, běžný život. Ale nelituji, stálo to za to.
V lužanské dílně již všechno směruje k sezóně 2018. V ní bude chtít Václav Fejfar opět zaútočit na evropský titul, protože Škoda Fabia první i druhé řady v jeho rukách už titul získala, ale na ten trojkový zatím čeká.
Šance je o to vyšší, že do seriálu závodů mistrovství Evropy se vrací po několikaleté odmlce Fejfarova oblíbená trať v lotyšské Bausce. V příštím roce se tak uskuteční deset závodů.   (pv)

Autor: Redakce

29.11.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 40 000 Kč Řidiči tahačů ŘIDIČ/KA KAMIONU. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 40000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: ŘIDIČ/-KA KAMIONU, V případě zájmu volejte na tel.: 493 793 377 nebo 603 358 578 p. Ježek, Požadujeme základní vzdělání, ŘP sk. C+E, , Nabízíme PP na dobu neurčitou, mzda 40000,-Kč. Práce od Po - Pá, volné víkendy., Vhodné i pro cizince na zaměstnanecké karty.. Pracoviště: Patrik ježek s.r.o., 507 81 Lázně Bělohrad. Informace: Patrik Ježek, +420 493 793 377,603 358 578. Výroba - Výroba Obsluha strojů 16 000 Kč Obsluha strojů na úpravu vláken, dopřádání a navíjení příze a nití SOUKÁNÍ, SNOVÁNÍ. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Čtyřsměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16000 kč, mzda max. 22000 kč. Volných pracovních míst: 9. Poznámka: SOUKÁNÍ, SNOVÁNÍ- pracoviště Hořice., V případě zájmu zasílejte životopisy na e-mail: jan.vach@mileta.cz, s dotazy se obracejte na tel.: 493 654 463 Ing. Vach. , , Požadavky: výhodou výuční list v textilním oboru., Nabízíme PP, nástup ihned, dotované stravování, 5 týdnů dovolené, 1 000 Kč/měs. nečerpáte-li nemocenskou, zvýhodněný tarif na mobilní telefon, svoz zaměstnanců na víkendové směny., Vhodné i pro cizince pro zaměstnanecké karty.. Pracoviště: Mileta a.s.- pracoviště, Husova, č.p. 734, 508 01 Hořice v Podkrkonoší. Informace: Jan Vach, +420 493 654 463. Věda a výzkum - Věda a výzkum Strojní inženýři ve výzkumu a vývoji 25 000 Kč Inženýři elektrotechnici a energetici ve výzkumu a vývoji Vývojový/-á inženýr/-ka. Požadované vzdělání: bakalářské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: VÝVOJOVÝ/-Á INŽENÝR/-KA, Popis pracovního místa, •vývoj výkonových kondenzátorů a kondenzátorů pro výkonovou elektroniku a jejich následné zavádění do sériové výroby,, •práce na vývojových projektech , •spolupráce úzká s laboratoří a s výrobou., , Požadujeme, •VŠ vzdělání technického směru, nejlépe obory silnoproudá elektrotechnika, nebo elektroenergetika, případně jiné zaměření elektro,, •praxe v oblasti výkonové elektrotechniky výhodou, ale možno i absolvent,, •znalost analýzy sítí výhodou,, •aktivní znalost NJ nebo AJ podmínkou,ČJ není podmínkou , •výhodou základ. znalost normy ISO 9001:2000, zkoušky dle. Vyhl. 50/78 Sb. výhodou,, •dobrá znalost práce v MS Office aplikacích, , •schopnost týmové, ale i samostatné práce, komunikativnost, pečlivost., •ŘP sk. B, ochota občasných služebních cest., Nabízíme, •stálé a perspektivní zaměstnání s možností profesního i osobního růstu,, •zajímavou a zodpovědnou práci u české, mezinárodně orientované společnosti,, •místo výkonu práce – Jičín - PP na dobu neurčitou,, •firemní benefity (5 dní dovolené nad zák.rámec, jazykové kurzy, pružná pracovní doba, příspěvek na penzijní nebo životní připojištění, bonus za plnou docházku, stravenky, sleva na mobilní tarify pro soukr. účely), pomoc se zajištěním ubytování v Jičíně, zasílejte životopisy na e-mail: sona.ruzanska@hydra-. Pracoviště: Hydra a.s. - pobočka jičín, Průmyslová, č.p. 1110, 506 01 Jičín 1. Informace: Soňa Ružanská, +420 737 216 344. Zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství - Zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství 16 500 Kč Zahradníci zelináři ZAHRADNÍK/-CE. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16500 kč, mzda max. 23000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: ZAHRADNÍK/-CE - OVOCNÁŘ/-KA, V případě zájmu kontaktujte paní Ing. Janu Kloutvorovou na emailové adrese: kloutvorova@vsuo.cznebo telefonním čísle : 739 690 106, , Požadujeme:, SŠ vzdělání zemědělského směru (specializace v ovocnářství a šlechtitelství výhodou), Znalost angličtiny výhodou, Uživatelská znalost práce na PC - programy MS Office - Word, Excel, Outlook, Internet, Řidičský průkaz sk. B a T podmínkou, Organizační a komunikační schopnosti, časová flexibilita, pečlivost, spolehlivost, Požadované doklady: Strukturovaný životopis, , Popis pracovního místa:, Zahradnické práce - péče o rostlinný materiál , Agrotechnické práce v ovocných výsadbách a školce, Práce se zahradní mechanizací, Aplikace pesticidů, Vedení dokumentace, , Nabízíme:, Nástup možný ihned, Stálé a perspektivní zaměstnání, Zajímavou a zodpovědnou práci ve společnosti s bohatou historií, Firemní benefity (5 dní dovolené nad zák. rámec, jazykové kurzy, pružná pracovní, doba, příspěvek na stravování), Možnost pravidelných odměn. Pracoviště: Výzkumný a šlechtitelský ústav ovocnářský holovousy s.r.o., 508 01 Hořice v Podkrkonoší. Informace: Jana Kloutvorová, +420 739 690 106.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

První ztráta. Lídrovi vzalo bod Vrchlabí

Ilustrační foto.

Jičín v Úvalech nezaváhal, Dvůr trápil favorita z Brna

Námořní rallye vyhrál brněnský tým Hyveco

V pátek se rozhodlo o mistrovi České republiky v námořní rallye, která se konala v Chorvatsku. Celá akce trvala pět dní a až do posledního dne byla velmi vyrovnaná.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT