Jedná se sice o tradiční závod, ale s celkem nezáživnou tratí, která není moc technická. Dost zde rozhoduje síla motoru a také start, který je z asfaltu, protože jsou tam asi pouze dvě místa na předjetí. Trať má délku 820 metrů a je zde převýšení třicet metrů. Povrch tvoří hlína a písek.

Co rozhodne?
Nejzajímavější program v sobotu začíná v půl jedné odpoledne, kdy zahajují oficiální měřené tréninky. Po nich následují od sedmnácti hodin první jízdy. V neděli začínají druhé jízdy od deseti, Krátce po poledni je slavnostní zahájení, představení jezdců a od 13.15 pak třetí jízdy. Závod vyvrcholí finálovými jízdami od 15.15 hodin.

V divizi Junior buggy je přihlášeno dvanáct jezdců, v Buggy 1600 dvacet osm, Super buggy dvacet jeden a v Touring Autocross třináct. Nechybí mezi nimi vedoucí trojice Fejfar, Kárai, Koršunov. A právě na závodní Fábii Václava Fejfara se od posledního závodu v Seelowu usilovně pracovalo v lužanské garáží. Vůz utrpěl mnoho šrámů a navíc došlo i k částečnému poškození motoru. Jezdec ho musel dovézt na repasi do Nizozemska k motoráři Callaghanovi. Tým mechaniků pak provedl důkladnou repasi celého vozu.

Zásadní otázkou tedy je. Udrží po Matschenbergu Václav Fejfar vedoucí pozici divize Touring Autocross? Týden poté ho totiž čeká na domácí trati ve Štikovské rokli pátý závod, který letošní mistrovství Evropy přepůlí. ⋌Pavel Vydra