Pro mistra světa ve freestyle motcrossu Libora Podmola, který v Saudské Arábii startuje za podpory jičínské firmy Biomag, to je od začátku pořádný křest ohněm. Podmol hned v první etapě havaroval a vyzkoušel si, jak tvrdý bájný Dakar je. Ani včerejší druhá etapa nedopadla k jeho spokojenosti. Podmol jel dlouhou dobu velmi dobře, jenže pak přišly technické problémy a stačilo to pouze na 61. místo. Celkově je po dvou etapách padesátý.
„Myslím, že jsem včera všechny tím svým pádem vyděsil, ale ani druhá etapa z mého pohledu nebyla určitě ideální. Po 200 kilometrech mi přestala jet uprostřed pouště motorka, nešel mi benzín do motoru, ale než jsem to zjistil, tak uběhlo spoustu času, takže jsem na nějaký lepší čas mohl zapomenout,“ uvedl Podmol.
Engel se probojoval do TOP 30
Dalším jezdcem na slavném Dakaru, jenž má vztah k našemu regionu, je bezpochyby Milan Engel. Ten částečně žije v Hořicích, kde se svým týmem i připravoval motorku. První etapu zakončil tento zkušený závodník na 30. místě. Včera už přišlo výrazné zlepšení. Engel zajel 25. nejrychlejší čas a posunul se do nejlepší třicítky hodnocení motocyklů.
„Druhá etapa byla nesmírně rychlá. Doslova neskutečná petelice, pořád jsem musel držet plný plyn. Bohužel se mi tolik nedařilo v dunách, kde mě soupeři dojížděli, ale jinak to z mého pohledu byla dobrá etapa,“ komentoval v cíli Engel.
Druhá etapa byla pro jezdce opravdu náročná, když se muselo jet opravdu riskantně.
Další vynikající výkon. Rovněž ve druhé etapě Rallye Dakar konkuroval motocyklista a týmový kolega Engela Martin Michek (Orion Moto Racing Group) těm nejlepším. Přes dodatečnou minutovou penalizaci dokončil 457 měřených kilometrů na trase Bišá - Vádí Ad-Davásir na 18. místě a v průběžném pořadí je šestnáctý.
„Etapa byla ruská ruleta, čistý gambling. Absolvovali jsme velmi rychlé úseky, do toho nepříjemně svítilo sluníčko, nebylo pořádně vidět. Často se jelo naslepo. Myslím, že jsme fakt blázni,“ řekl v cíli Michek. Trasa letošního ročníku Dakaru na arabském poloostrově je opět velmi náročná hned od úvodu a úterní porce kilometrů přinesla pořádně rychlou „kalbu“.
Kromě jiného v ní jezdce potrápily také nepříjemné duny. „Byly celkem měkké, dost se to bořilo. K tomu, aby se duna dobře přejela, bylo složité správně odhadnout rychlost,“ popsal druhou etapu Michek.