Již 19. ročník Ceny Františka Šťastného se letos jel jako soutěž pro všechny kategorie historických vozidel, aut, motorek i vojenských historických vozidel.
Start a cíl soutěže byl tradičně na cílové rovince u areálu dopravního hřiště v Nerudově ulici. Po startu vozidla vyjela z města ven směrem na Krkonoše.

Délka trati, která vedla po normálních komunikacích, byla pro nejstarší vozidla 60 kilometrů, 80 kilometrů pro vozidla vyrobená do roku 1970 a 180 kilometrů pro sportovní motocykly a automobily.

„Proběhla také soutěž elegance a na cílové rovince jsme připravili ukázkové doprovodné vyřazovací sprinty padesátek," dodal Oldřich Prokop.

Šťastné body

Osobnost Františka Šťastného připomněl hned první úkol. Vždy jeden člen z posádky se posadil na Šťastného Jawu a vytočil s na „kole štěstí" počet bodů, s kterými vyrážel na 
trasu. Stejně tak si další body připsali při návratu do cíle. Diváci si mohli prohlédnout početnou skupinu aut, tradičně velkou pozornost poutal obrněný vůz z padesátých let Daimler Ferrat.

Do sprintu, který vedl od cílové rovinky k samoobsluce COOP se zapojilo asi třicet závodníků. Jeli jak na speciálně upravených strojích, tak i na běžných pionýrech. V příštím roce by se už opět měl konat tradiční okruh.

Bedřich Machek