Času na složení svého závodního speciálu moc neměl. Přesně deset dní. Navíc Václava Fejfara provázely problémy, kdy musel auto do Německa vést na přívěsu. Přesto si tento matador v Seelowu dal nejhezčí dárek ke svým kulatým narozeninám, když dokázal vyhrát úvodní podnik seriálu mistrovství Evropy ve třídě Touring Autocross. I přes výhru se mu technické problémy nevyhnuly a jeho víkendový start v Nové Pace je zatím nejistý.

K vaším kulatým narozeninám jste si dal asi nejhezčí dárek, když jste vyhrál úvodní podnik seriálu mistrovství Evropy, že?
Myslím, že na ten věk bych radši moc neupozorňoval, ale určitě mě to hodně potěšilo a byly to vydařené závody.

Jak probíhaly?
Pro nás úplně úžasně. Tréninky jsme vyhráli s náskokem přes jednu vteřinu, což bylo super. První rozjížďku sem vyhrál také. V druhé nás začala zlobit technika, proto jsme vynechali třetí jízdu. První místo pro start jsme obětovali, ale vyplatilo se. Měl jsem lepší start než Martin Samohýl. Do první zatáčky jsme se dostali po vnitřku, což vlastně rozhodlo. I když tam přišly další velké problémy.

Povídejte.
Modlil jsem se, aby to vydrželo, ale samozřejmě závada přišla. Dvě kola před cílem, jak tam bylo málo proudu, tak jsem musel shodit nějaké věci a dojížděl jsem hodně těžce. Dokonce mi to třikrát chcíplo, ale pod vlajku jsem to naštěstí dotáhl a vyhráli jsme.

Vy jste na auto měli hodně málo času, protože jste stavěli závodní stroj i pro Ottoboniho.
Přesně tak. Na naše auto jsme měli jen něco přes týden. Nějaké díly jsme jenom repasovali, jinak na složení auta bylo opravdu něco přes týden.

Rozhodovala v Německu první zatáčka, která byla hodně těžká?
Myslím, že důležitější byl start, protože kdo se dostal na vnitřek, tak měl velkou výhodu. Toho jsem využil i já, ale je pravda, že ta zatáčka byla hodně záludná a skončilo tam mnoho závodníků ve všech kategoriích. Každá trať má své úskalí a v Seelowu je tohle. To jsme však zvládli a pak už jsem věřil autu.

Proto je vítězství asi hodně cenné.
Určitě, zároveň bych chtěl poděkovat všem lidem, kteří se na něm podíleli, protože bez nich a sponzorů by to rozhodně nešlo. Je to hodně náročné sehnat prostředky a bojovat o vítězství.

Jak vypadá technický problém auta?
Vyndali jsme motor auta a odjeli s ním do Nizozemska na kontrolu, protože nám tlak motoru jde do oddechu a nechceme pokoušet osud, je to kompletně nový motor a musí nám ho zkontrolovat.

Ptám se z důvodu, jestli budete startovat na mistrovství republiky na domácí trati v Nové Pace, které se jede už o víkendu.
Velmi ošemetná otázka. Uvidíme co nám řekne náš člověk v Nizozemsku. Bude záležet na tom, co nám řekne náš motorář. My jsme rozhodnutí, že jedeme, ale já musí respektovat jeho názor. On zjistí, co se motoru stalo, my zatím nevíme, jaká tam je chyba. Muže to být banalita, ale nemusí. Nechci pokoušet osud, protože je to nejdražší díl v autě. Za měsíc máme jet dvojzávod v Lotyšsku a Litvě. Kdyby se to v Nové Pace nějak pokazilo, tak to nestihneme, proto musíme do toho Holandska.

Co jste říkal na výkon Ottoboniho, kterému jste stavěl auto?
Myslím, že se předvedl ve výborném světle. Mám z něj radost. Dokonce jsme auta sladili do stejných barev, proto jsem rád, že jsme spolu byli na stupních vítězů.

Obhájce evropského titulu Aleš Fučík přestoupil před sezonou do rallycrossu, co na jeho přesun říkáte?
Samozřejmě je škoda, že tu není a nesoupeří s námi jako obhájce titulu, ale je to jeho rozhodnutí a já mu držím palce, ať se mu tam daří co nejlépe. Ale myslím, že to tam bude mít hodně těžké, protože je to finančně velmi nákladné.