Úspěšný automobilový jezdec v soutěžích do vrchu a na okruzích začal závodit s podomácky upravenou jedenáctsetpadesátkou – Škodou 1100 MB v roce 1975, když úplně prvním startem byl oblastní závod v Poličce. Motory mu pomáhal ladit zpočátku špičkový boleslavský motorář Vilém Motl. Další pokračování závodní činnosti přišlo po vojně v roce 1980, kdy se Pavel Strniště zařadil mezi jezdce, kteří postavili závodnický skvost – Škodu 130 RS.
„Bylo to tvarově krásné, skutečně plnokrevné závodní auto, navíc české výroby. Do dneška eresy budí na závodech historických vozů nebo na srazech zasloužený obdiv.“ To už mu motory připravoval novopacký specialista Milan Junek. „Milan byl skutečný odborník, jehož služeb využívali a vážili si také bratři Hankové, Doležalové, autokrosař Václav Uher nebo Oldřich Babák. Dokonce spolupracoval i s Antonínem Charouzem.“
Od oblastního přeboru přes mistrovství ČSR postupoval Strniště až do mistrovství ČSSR. To bylo v roce 1982, kdy si splnil klukovský sen – mohl složit okruhové zkoušky. Může se pochlubit zajímavým „trojbojem“. „V roce 1983 jsem byl u otevření nového okruhu v Mostě, v roce 1984 jsem byl u toho, když se zavíral starý přírodní okruh v Brně a v roce 1987 jsem se zařadil mezi ty, kdo odstartovali do prvních závodů na novém brněnském autodromu.“
Přestože stál ve své kariéře více než dvacetkrát na stupních vítězů, mezi své největší úspěchy řadí celkové páté místo ve třídě A2 1300 v mistrovství ČSSR závodů automobilů do vrchu v roce 1983. V tehdy početných třídách bojoval proti Charouzovi, Michlovi, bratrům Hankovým, Doležalovým, Boldovi, Královi, Doškovi, Adámkovi nebo Heřmánkovi. Dílčí úspěchy zaznamenal například na závodech do vrchu – 4. v Žacléři 1975, 2. v Lovosicích i Žacléři 1980, 2. v Bílině 82, 2. v Hanušovicích, 5. v Náměšti nad Oslavou 83, na „bedně“ stál i v Dobšiné, Konici, Vyskeři, Šternberku nebo Benecku.
„Z okruhových závodů nejraději vzpomínám na čtvrtou pozici se Škodou 130 L upravenou ve skupině A v Mostě v roce 1985. Tam jsem se na skok vrátil v rámci Nissan Sunny Cupu ještě v roce 1993,“ dodává na závěr. Ani v posledních letech Pavel Strniště, majitel pneuservisu Auto PS na Horkách, na automobilový sport nezanevřel. Stále je v centru dění a příležitostně navštěvuje zejména automobilové rally, závody do vrchu a nechybí samozřejmě ani při autokrosech ve Štikovské rokli.
Při poutavém vyprávění z dob závodění je patrné, že by určitě využil možnosti usednout znovu do kokpitu závodního automobilu. Je také jedním z těch, kteří mají svůj medailon v knize o historii motoristického sportu v Nové Pace, která byla letos vydána. Pavel Vydra