První autokrosový závod se konal ve Štikovské rokli již v roce 1971, první „Evropa“ v roce 1979, tedy před třiceti lety. Mnoho se od té doby změnilo, ale jeden fakt zůstává stejný: naši reprezentanti patřili a stále patří do nejužší evropské špičky.
Proti předchozím letošním závodům mistrovství Evropy se do Nové Paky sjede dvojnásobný počet závodníků, což potvrzuje enormní zájem o zdejší trať. V době druhé uzávěrky přihlášek jich bylo ve čtyřech kategoriích sto dvacet ze šestnácti zemí!
Kde hledat favority? Jako první budou startovat Junior Buggy v seriálu Euraca Cup mezi nimiž velký boj svedou určitě bratři Kupcovi, Zemanovi a také domácí a jediná dívka ve startovním poli Ivana Kuželová, která vloni zvítězila.
V Divizi 1 budou usilovat o absolutní čelo dosavadní lídr Vadim Makarov, druhý v pořadí Tamás Kárai a všichni našinci doufají, že alespoň kousíček před nimi bude ve finále bílomodročervená Škoda Fabia se startovním číslem 103 za volantem s Václavem Fejfarem. Na zaváhání zmíněných budou čekat Ital Feretti, Lotyš Zébergs nebo Litevci Pleskovas a Kondrakhin.
Nejpočetnější je bezesporu Divize 3A, kde hrají prim čeští zástupci Hanák, Musil, Nosálek, Svoboda a Němec Budelmeyer, ale ve hře bude celkově čtyřicítka závodníků. V královské Divizi 3 sice zatím vede Nizozemec van Rosmalen, ale jen o pouhý bod před Petrem Bartošem, který má obrovskou chuť v Pace vyhrát a jít do čela. Své vítězství by určitě věnoval uctění památky svého otce, který týden před závody v Nové Pace náhle zemřel. O přední pozice určitě pojedou i Engel, Turek, Hošek, Keřka nebo Švábenský.
Již dnes proběhne od 13.00 do 19.30 administrativní a technická přejímka v parkovišti závodních strojů. V sobotu začínají od 9 do 10.30 volné tréninky, na něž navážou od 11 do 15 hodin oficiální měřené tréninky. Vrcholem prvního závodního dne bude od 16 hodin úvodní série rozjížděk. V neděli startuje v 9.30 druhá série rozjížděk. Slavnostní představení jezdců začne v půl dvanácté. Ve 12.45 zahájí třetí série rozjížděk a od 15.15 hodin nejvíce očekávané finálové jízdy. Pavel Vydra