Letošní Dakar se jede z bezpečnostních důvodů právě tam. A protože se zde mluví převážně španělsky, absolvoval Fejfar rychlokurs této řeči u vyhlášeného profesora Hujera. Z okruhu blízkých k jezdci se dokonce rozšířila informace, že celý tým teď považuje za hlavní stravu španělské ptáčky…

Stejnou radost a nadšení však nesdílejí mechanici. Jeden z nich, který si nepřeje být jmenován, navíc nevyspalý po měsíční čtyřiadvacetihodninové práci, nám řekl: „Ten Vašek se doopravdy asi zbláznil. Čekali jsme až skončí sezona, že si aspoň trochu orazíme a že nás manželky, přítelkyně a rodiny zase trochu uvidí doma, a on si vymyslí tohle. Když to přivezl, mysleli jsme si, že už ze zoufalství sbírá šrot, aby bylo příští rok za co závodit. A on si usmyslel, že z toho postavíme závodní kamion.“

Vůz je prakticky hotov, už se dolaďují pouze loga sponzorů, kterými budou, jak jinak především Čtyřkolky Jičín, Trotina Auto, AV Engeneering, Keramika Knap, Seco Group, Deprag, Protlum. Na sedadlo spolujezdce usedne velezkušený Jan Krečman, který navigoval v minulosti například Janebu, Tošovského, Donáta nebo Kostku, ale nejvíce je znám z desetileté spolupráce s Ladislavem Křečkem.

„Myslel jsem si, že vrcholem mé kariéry byly mistrovské tituly s Láďou Křečkem nebo starty v soutěži Mistrovství světa v San Remu, ale Dakar jsem nečekal. Taková nabídka se ovšem neodmítá…“

Fejfar, který nebyl původně na Dakar přihlášen, získal místo ve startovní listině na poslední chvíli odstoupením jednoho z účastníků. Spekuluje se také o tom, že ohlášení jeho startu vzbudilo velký rozruch v Kopřivnici, kde se doposud celkem v klidu připravoval tým Tatra okolo Aleše Lopraise.
Výhodou jeho rozhodnutí je fakt, že zatímco na Dakaru v Africe rozhodovala hodně znalost zdejšího terénu a zkušenosti, v Americe se podobný závod jede poprvé a všichni mají tudíž prakticky shodné podmínky. (pv)

Lužany PF 2009. Věříme, že jste zprávu z Kachníkovic o pár řádků výše nebrali vážně. Vašek Fejfar zůstává samozřejmě věrný autokrosu a v roce 2009 ho čeká opět souboj o evropský titul v divizi 1.

Přeje všem svým mechanikům, partnerům, soupeřům, sponzorům, činovníkům, novinářům, příznivcům motoristického sportu i všem ostatním pevné zdraví a hodně štěstí v roce 2009. Děkuje všem za podporu a spolupráci, kterou mu v roce 2008 věnovali. Pavel Vydra