Díky perně vybojovanému pátému místu na zdejší kamenité trati získal Václav Fejfar pro Českou republiku bronz v divizi 1. V posledních deseti letech se to podařilo pouze v roce 2006 Ladislavu Brožkovi a nyní dvojnásobnému Mistru Evropy divize 3A Fejfarovi.

To, jakou má pro celý tým nesmírnou cenu a jaké úsilí k němu muselo být vynaloženo, ví jen on sám a jeho nejbližší.

Stále nedoceněný je však fakt, že VÁCLAV FEJFAR (na snímku) je jediným jezdcem, který dokázal v Mistrovství Evropy zvítězit ve všech vypsaných kategoriích. Z povánočního rozhovoru jsme se dozvěděli řadu zajímavostí.

S čím jsi vstupoval do sezony, co bylo cílem?
Na začátku sezony jsem tak vysoko v žádném případě nepomýšlel – usedal jsem do zcela nového nevyzkoušeného vozu, v nové kategorii a po roční odmlce i s patřičným respektem k soupeřům, kteří se v „plechovkách“ prohánějí po evropských tratích již několik sezon. Postupně jsem však zjistil, že auto, které jsme pečlivě téměř rok připravovali, je konkurence schopné a ani já jsem závodit nezapomněl.

V polovině sezony to dokonce vypadalo na možnost bojovat o pocty nejvyšší, ale ty jsi byl ve svých prognózách stále střízlivě „při zemi“…

Auto jsme byli vždy schopni připravit na špičkové úrovni a já do něj usedal s pocitem jet samozřejmě co nejlépe. Ale v porovnání s konkurencí, jak už jsem několikrát letos konstatoval, se nemohu rovnat co se týče finančního a materiálního zázemí. To není fňukání, ale realita. Nechci ani rozebírat, za jakou cenu jsme jeli poslední dva závody. Takže třetí pozice odpovídá našim možnostem a jsem rád, že jsem ji pro kluky z týmu a sponzory nakonec vybojoval.

Kdykoliv spolu mluvíme, stále připomínáš, jak si vážíš práce celého týmu. Prozraď, kdo dále za tvým dalším velkým úspěchem stojí?
Tak určitě rodina, a z týmu bych vyzdvihl zejména Miroslava Pittnera, Ladislava Štrause, Jaroslava Kozáka, Jiřího Vojtíška, Pavla Cimbála, René Faitla a řadu dalších. Velký dík patří všem, kdo mě při startech podpořily, v první řadě Keramika Knap, AV Engeneering, Čtyřkolky Jičín, HAVEX, Trotina, Seco Group, Deprag, Castrol, Iris Bus.

A kdy ti bylo letos na závodní trati nejlépe?
Už první závod v Evropě v Portugalsku a v něm neuvěřitelné druhé místo mě přesvědčilo o správném kroku – přestupu do divize 1. Pak samozřejmě první vítězství s fabií při domácím mistrovství v Nové Pace, krásná vítězství v Matschenbergu a v Přerově a závěr v Saint Igny, kde jsem přes zdravotní indispozici i opakovanou závadu na spojce potvrdil bronz. Trochu smutno bylo při Mistrovství Evropy v Nové Pace, kde jsem před fantastickým publikem moc chtěl, ale technika byla proti a ztracené vítězství v Lučenci. Závod v Maggioře raději nebudu komentovat.

Sezona je u konce, i když tě čeká ještě několik mimosoutěžních akcí, jak se díváš do roku 2009?
Sezona 2008 mě přesvědčila o tom, že bych se mohl pokusit bojovat ještě o vyšší příčky. Podařilo se nám „vychytat mouchy“ jinak velice podařené Škody Fabia a naším úkolem bude připravit dostatečnou zásobu nejvíce namáhaných dílů, vhodných pneumatik a naklonit si ještě více přízeň nezbytných sponzorů. Pokud se nám toto podaří, věřím, že náš cíl bude reálný.

Je před tebou závěrečné vyhodnocení v Budapešti, jak se těšíš?
Ano, závěrečné vyhodnocení a vyhlášení nejúspěšnějších závodníků, na němž nebudu jako jezdec Autoklubu Nová Paka chybět , je 10. ledna v Budapešti. Pavel Vydra