Tato tradiční akce, uspořádaná VCC Jičín v AČR pro letošní rok pod patronací senátora Jiřího Lišky a ve spolupráci s městy Jičín, Poděbrady a mnoha dalšími organizacemi i společnostmi v našem regionu, byla letos opět připravena jako mezinárodní a zařazena do mezinárodního sportovního kalendáře FIVA.

Úmyslem pořadatelů bylo přivést do Jičína vozidla starších ročníků výroby a proto byla účast na akci omezena datem výroby vozidel do roku 1960. Tento záměr se splnil a do soutěže se přihlásila vozidla převážně předválečná od roku výroby 1912.

Zájem veřejnosti

Účastníci po příjezdu do kempu Rumcajs absolvovali poznávací jízdu do pivovaru Klášter nad Jizerou v celkové délce trasy 84 km. Obrovskému zájmu motoristické veřejnosti se těšil sobotní start na Valdštejnově náměstí. Rozpravu s jezdci v Porotním sále zámku zahájil senátor Jiří Liška. Přítomni byli rovněž komisaři za Národní autoritu FIVA Jiří Čáp, Rudolf Žalud, zástupce A VCC AČR sportovní komisař František Čečil, za pořadatele Roman Davídek, předseda AMK Jičín.

První vozidlo odstartoval Jiří Liška, který převzal nad celou akcí záštitu, dále se této role ujali bývalí závodníci na Prachovském okruhu Josef Vejvoda, Miroslav Kudrnáč, Alois Mrkvička, Adolf Bohuňovský, Vlastimil Křelina a motoristický spisovatel Jiří Volmuth.

Celkem odstartovalo sedmdesát posádek na trať dlouhou přibližně 94 km, která vedla do Lázní Bělohradu, Pecky, Borovnice, Horek u Staré Paky a dále do Nové Paky, kde měli soutěžící zajištěn oběd a potom pokračovali přes Starou Paku, Karlov, Roztoky u Jilemnice, Kruh, Košťálov, Lomnici nad Popelkou, Cidlinu do Jinolic, kde se projeli po trati bývalého Prachovského okruhu, tam také byla poslední průjezdní kontrola. Po absolvování závěrečného úkolu se soutěžící vydali k cíli sobotní jízdy v kempu Rumcajs, kde ustájili svá vozidla do střeženého parkoviště a garáží, které poskytli členové jičínského AMK.

V 18.30 byly vyvěšeny neoficiální výsledky a po uplynutí předepsané doby jedné hodiny z důvodů možnosti podání protestu, to se však nestalo, přišlo na řadu slavnostní vyhlášení.

Celkovým vítězem se stal a putovní pohár odvezl do Hradce Králové Zdeněk Kuthan na stroji aero 662, rok výroby 1932. Zvlášť byl oceněn Jiří Bulíček, rovněž bývalý závodník Prachovského okruhu, který se 24. června v plné svěžesti a síle dožívá 80 let Po skončení oficialit se soutěžící věnovali kulturnímu programu, který se při dobré zábavě, jídle a pití protáhl až do pozdních nočních hodin.

Nedělní program začal snídaní a v 10 hodin se startovalo do cíle další části, tradičně pořádané jako soutěž elegance. Ta byla díky pochopení starosty města Poděbrady uspořádána na lázeňské kolonádě. V nádherném a důstojném prostředí byla vozidla vystavena po dobu tří hodin, tak aby si přihlížející návštěvníci mohli zvolit nejkrásnější stroj v kategorii moto a auto. (rd)