Během své úspěšné kariéry startoval mnohokrát v závodech, soutěžích na Jičínsku – Rallye Jičín, závodech do vrchu na trati Holín – Prachov a při několika ročnících Rallye Škoda, která se z velké části v minulosti jezdila v Českém ráji.

První soutěž v kariéře absolvoval v roce 1968 a byla to Rallye Bílá Labuť Praha. Dojel tehdy na třinácté pozici ve třídě. V prvních letech ho navigovali spolujezdci Kroupa a Uhřík. Karel Šimek byl po celou dobu věrný značce Škoda. Šimkovou oblíbenou soutěží byla i náročná rallye Vltava, zde dosáhl s litrovým vozem na třetí místo absolutně v roce 1974.

V témže roce byl prvním Čechem, který startoval v soutěži mistrovství světa RAC rallye a vedl si skvěle, bohužel musel pro technickou závadu odstoupit. Výborné výsledky zaznamenal při Rallye Jugoslavia, Pneumant, Zlaté písky nebo Baltic.

Jeho kariéra se pak až do roku 1981 přerušila. Do rallye nastoupil s legendární Škodou 130 RS a byl 11. absolutně při domácí Rallye Škoda, 2. ve Wartburg rallye a při Barumce získal ocenění Fair play za pomoc při havárii bratří Končeků.

V soutěžích se objevoval až do roku 1984, navigovali ho Pačes, Klíma, Broulík, Ryšánek, se Škodou 120 L byl v roce 1984 desátý absolutně na Rallye Škoda, jako nejlepší český jezdec. Karel Šimek se nevěnoval pouze rally, i když to byla jeho nejoblíbenější disciplína, ale startoval také v závodech do vrchu, na okruzích, autokrosu i rallykrosu.

Snad aby v garáži nezahálela eresa, věnoval se Karel Šimek v další letech rallykrosu. A to tak pečlivě, že získal jedno vítězství za druhým a vyhrál několikrát Pohár v rallykrosu v celkovém pořadí (mistrovství se v těch letech ještě nevypisovalo).

Několik let spolupracoval s AMK Bílá, kde svého kamaráda Vladimíra Mužáka jako trenér dovedl v roce 1993 k zisku mistrovského titulu v tehdy jedné z nejpočetnějších kategorií N 1300 a následně v roce 1994 i k titulu vicemistra.

Českodubský jezdec mu to oplatil, když pečlivě připravoval pro Šimka historickou škodovku. Jezdeckou kariéru zakončil Šimek v devadesátých letech ve třech maratónských soutěžích Londýn – Sydney, Londýn – Mexiko a v roce 1998 v soutěži Shield of Africa. Všechny maratony se Škodou 1000 MB úspěšně dokončil. ⋌Pavel Vydra