V prvním roce jedenadvacátého století bylo asi nejvýraznější změnou zařazení šestnáctistovek oficiálně do Mistrovství Evropy pod názvem divize 3A, silnější kategorie pak byla změněna z 3500 na 4000. Ze tří kategorií, vyhráli na novopacké Evropě dva čeští zástupci Petr Turek a Jaroslav Hošek.

Nestor Hošek již předtím vyhrál domácí šampionát, zatímco v šestnáctistovkách se dařilo Fejfarovi. Ten se rozhodl po sezoně odejít mezi silnější stroje, a tak se čekalo, jak si povede. V Pace mu patřilo druhé místo při závodě M ČR i ME, když jej porazil pouze Petr Bartoš. Velké prvenství vydoloval v divizi 1 ze štikovské červenice Josef Petrik. V tomto roce se jelo v Nové Pace ještě po třetí.

Po ničivých povodních bylo velmi poškozeno závodiště v Sedlčanské kotlině, a tak se náhradní závod uskutečnil po dohodě právě ve Štikovské rokli. Výtěžek ze závodu byl předán sedlčanským organizátorům k obnově areálu.

V roce 2003 se prosadili, jako již po několikáté, na přední pozice kategorie plechových aut Rusové, když první dvě místa obsadili Chaimiev Minnichanov, zatímco v divizi 3 nenašel přemožitele, po kolikáte už?, Jaroslav Hošek.

Závod Mistrovství Evropy v roce 2004 se po letech vydařil opět stoprocentně našim jezdcům v divizi 3 do 4000, když se na stupních seřadili v pořadí Keřka, Bartoš, Fejfar. V M ČR vyhráli obě divize 3 domácí jezdci Jiří Svoboda (1600 ) a Václav Fejfar (4000). V tomto roce byl nvopacký Autoklub v AČR odměněn ceněním Automobilové federace udělením „Zlaté spony“ za dlouholeté působení v motoristickém sportu.

Rok 2005 znamenal loučení domácího Václava Fejfara se Štikovskou roklí s klasickou buginou, neboť se rozhodl připravit vůz Škoda fabia do divize 1. V domácím mistrovství obsadil v derniéře bronz. A jak čas ukázal bylo to loučení na dva roky. Závody ME v tomto roce vyhráli Wild – divizi 1, Hanák – divizi 3A a Hošek divizi 3. Závod ME v roce 2006 se jel jako jubilejní padesátý autokrosový závod. Helmit Wild zopakoval prvenství v divizi 1, divizi 3 ovládli Petr Turek a Petr Bartoš.

Loňský rok se jel evropský závod za krásného letního počasí a velké divácké kulisy. Rekord převzatých jezdců čítal 122 závodníků ze sedmnácti zemí. Zatím posledními vítězi Štikovské rokle se stali Kvashin, Musil a Bartoš. Kompletní historie s bohatou fotodokumentací zachycuje kniha, která vyšla v letošním roce pod názvem Historie motoristického sportu Nová Paka a lze ji zakoupit i při samotných víkendových závodech. Pavel Vydra