Jedná se o jeden z nejstarších a zároveň nejtěžších závodů zařazených do mistrovství Evropy, který se uskutečnil již po devětatřicáté. Trať měří 5050 metrů a je na ní převýšení tři sta metrů.

 Novopacký Martin Vondrák potvrdil velmi dobrou formu a vyhrál v absolutním pořadí klasifikaci mistrovství Evropy historických závodních vozů se špičkově zrestaurovaným vozem March 712 formule 2. Svým výkonem by byl v popředí i mezi soudobými závodními vozy. Zároveň vytvořil pro tuto kategorii nový traťový rekord a mezi více než padesáti jím pokořenými soupeři skončil i známý Ital Bromolini s vozem Osella PA 9. Toho Vondrák porazil o pět sekund. Závodům přihlíželo více jak dvacet tisíc diváků.

K úspěšnému startu Martin Vondrák dodal: „V sobotu voda, voda a zase jen voda a velmi chladno, teplota se pohybovala okolo deseti stupňů. Dařilo se mi již v tréninku - první jsem vyhrál, v druhém jsem také vyhrál a ve třetím jsem byl druhý o 1,4 s za Bormollinim. Na nedělní závod se počasí umoudřilo pouze na první jízdu, ta se jela na suchu a právě v této jízdě jsem zajel traťový rekord pro kategorii historických vozů časem 2:20,696, to představuje průměrnou rychlost 129 km/hod. a vylepšení mého loňského maxima o 4,3 s.

Hlavní soupeř Luigi Bormollini z Itálie zaostal o 2,4 s. Na druhou závodní jízdu opět pršelo a i přes drobnou jezdeckou chybu se nám podařilo opět Bormolliniho porazit o 2,4 s. V součtu tedy výhra o 4,8 s. Druhý soupeř, domácí Fridrich Huber na voze Lola F2, měl vážné technické problémy již v prvním sobotní jízdě a byl nucen ze závodu odstoupit pro poruchu převodovky. Další ze soupeřů, rakouský Alfred Stoitzner na krásném spideru Lola 497 v první jízdě chyboval a zaostal o více než 19 s, v druhé jízdě na vodě již nebyl schopen dohnat ztrátu. Přes nepřízeň počasí se dostavilo mnoho fanoušků z Čech, za což jim moc děkujeme.“⋌ (pv)