V posledních letech však měli možnost na vedlejší trati sledovat i motokrosové závody, které kdysi ve Štikovské rokli zahájily motoristickou tradici.

 „Úplně první motokrosový závod se jel v Nové Pace v roce 1956, ale ne ve Štikovské rokli, ale na tehdejší stavbě dnešního sportovního stadionu. Byl zde neupravený terén, který byl pro motokros jako stvořený,“ říká o počátcích této disciplíny předseda Autoklubu Nová Paka Bohumil Kužel. Letos se po téměř pětatřicetileté odmlce vrací do Nové Paky vrcholný podnik Mezinárodního mistrovství České republiky v motokrosu ve třídách 50, 65, 80, 125 Junior a 125 Junior 2T. A statut mezinárodního šampionátu znamená, že se na startu objeví mezi sto padesáti přihlášenými vedle českých jezdců také zástupci ze Slovenska, Maďarska, Rakouska nebo Polska.

 Závod je na programu v neděli 12. září, nese název Memoriál Michaela Špačka - na počest nadějného závodníka, který vloni tragicky zahynul právě při jednom z motokrosových závodů v Lokti nad Ohří.

Organizátoři z Autoklubu Nová Paka přivítají ve zmíněných kategoriích absolutní jezdeckou špičku, a tak se bude určitě na co dívat. Navíc diváci ze širokého okolí mají jedinečnou šanci povzbudit motokrosaře z klubů ze Semil, Čisté (Petr a Diminik Grofové, Postolka) a Martinic. Každý motoristický podnik musí být samozřejmě i řádně zajištěn z hlediska bezpečnosti.

„Vedle pořadatelů, činovníků, traťových komisařů, hasičů jsou připraveny dva sanitní vozy, dva lékaři, zdravotní sestry a u trati je pět stanovišť první pomoci,“ říká hlavní činovník pro bezpečnost Josef Grof.

Motokrosová trať je hlinitopísčitá a její délka činí 1650 metrů. Je velice náročná díky aktraktivním skokům. Seznamovací tréninky začínají v neděli od osmi hodin ráno, kvalifikační tréninky odstartují krátce po jedenácté hodině. Hlavní závody začínají ve 14.10 hodin. Při hladkém průběhu závodů by měla být poslední závodní jízda v cíli v osmnáct hodin.

V 18.40 čeká na nejúspěšnější jezdce čeká slavnostní vyhlášení výsledků s předáním cen. V dosavadním průběhu si zatím v jednotlivých kategoriích nejlépe vedou – 50 ccm: Marcel Straufle, 65 ccm: Jakub Terešák, 80 ccm: Daniel Kička, 125 ccm: Jaromír Romančík, 125 2T: Lukáš Komprda. ⋌Pavel Vydra