Jedním slovem úspěšné, Co stálo za dalším pořadatelsky dobře zvládnutým závodem?

Dobrá prověrka

Především stovky brigádnických hodin obětavých členů Autoklubu Nová Paka a dalších spolupracovníků, zejména při úpravách a opravách depa, závodní trati, diváckých prostorů i budov ředitelství a zázemí. Za to jim patří velké poděkování. Důležitým faktorem je úprava trati a její údržba během závodů. I to se povedlo bez větší časové prodlevy. A jak již bylo řečeno, hladký průběh při dodržení časového harmonogramu by se neobešel bez kázně jezdců. Ve velké míře se to naplnilo. Nezbytná je i propagace nebo spolupráce se sponzory. Byla to velmi dobrá generálka před nadcházejícím červencovým mistrovství Evropy ve Štikovské rokli.

Zastavme se ještě u diváků, sešlo se jich, zejména v neděli, při Mezinárodním mistrovství České republiky (Evropa má samozřejmě návštěvnost vždy vyšší) nejvíce za poslední roky. Jedním z faktorů byl také avizovaný start domácího Václava Fejfara, který kvůli svým příznivcům neváhal zajet pro rezervní motor, který mu nezištně zapůjčil pan Callehgan.

A další velké poděkování patří týmu mechaniků, kteří vůz ve velice krátké době k závodu připravili. A Fejfarovo suverénní vítězství bylo celkově devátým (naplní se při Evropě desítka??) na domácí půdě ve Štikovské rokli. Statistiky dále napovídají, že Vašek Fejfar stál již po sedmnácté při novopackém závodě na stupních vítězů (byl ještě dvakrát druhý a osmkrát třetí). Štikovská rokle je jeho srdeční záležitostí, a tak si závody velice užíval.

Teď mu však držme palce při víkendových závodech v lotyšské Bausce, která patří vedle Paky a italské Maggiory k nejlepším autokrosovým závodům v mistrovství Evropy.

„Opět neponecháváme nic náhodě, ve voze je již panem Calleghaem opravený špičkový motor, pracovali jsme na převodovce, nastavení vozu, které je zcela jiné než jsme jeli v rokli, auto bylo opět do šroubku rozebrané, mechanici překontrolovali všechny komponenty. Pokud chceme bojovat o titul, musíme dojet „na bedně“, říká těsně před odjezdem Václav Fejfar.

Do Bausky je v kategoriích mistrovství Evropy přihlášeno celkem sedmdesát šest závodníků, ale lze očekávat účast ještě vyšší, zejména ve Fejfarově kategorii Touring Autocross. Mezi největší soupeře lužanského závodníka patří Kárai, Pleskovas, Koršunov, navrátilci Feretti, Brožek nebo Peetom, Ervandian a Bogdanovič. Jeden okruh v Bausce měří 950 metrů, povrch je hlinitý, ale start je z asfaltu. Bauska leží 70 km od Rigy. První jízdy startují v sobotu v 17 hodin, druhé jízdy začínají v neděli od 11.30 a třetí ve 13.30. Finále startuje v 15.30 hodin. ⋌Pavel Vydra