V tradičním termínu se o víkendu pojede na známé trati ve Štikovské rokli pátý závod seriálu mistrovství Evropy autokrosařů. Ve startovním poli více než 120 jezdců ze sedmnáctí zemí nebude chybět ani padesátiletý rodák z nedalekých Lužan VÁCLAV FEJFAR. Je to jeho již jedenatřicátá sezona.

Po téměř dvouleté přestávce, vynucené stavbou nového závodního speciálu Škoda Fabia, se letos vracíte do seriálu mistrovství Evropy, tentokrát v kategorii divize I, plechová auta. Jak jste spokojen s průběhem sezony?
Po čtyřech závodech jsem zatím čtvrtý, a tedy spokojený, když v Portugalsku a v Lotyšsku jsem skončil druhý, v neděli v německém Seelowu po problémech osmý, jednou jsem závod nedokončil. Pro letošní sezonu jsme si žádné velké cíle nedávali, chceme vše vyzkoušet, prověřit…

Můžete nám ve stručnosti představit svůj nový vůz Škoda?
Je to fabia, jejíž laminátová karosérie má design jako wéercéčko. Ale je to vlastně opět speciál vlastní konstrukce. Váha vozu musí splňovat minimální hodnotu 1230 kg. Pětisetkoňový motor je uložen podélně a jeho naladěním byl pověřen odborník na slovo vzatý, Holanďan Callegan.

Při nedělních závodech v Seelowu přišly technické problémy, z vedoucího místa jsi se propadl na osmou příčku. Co bylo příčinou?
Ano, zlobil mě posilovač řízení, ve finále jsem měl problémy. Auto jelo výborně, ale po několika kolech vše přestalo fungovat. V jednu chvíli byl vůz prakticky neovladatelný.

To znamená, že ihned po návratu z Německa celý tým čekala práce?
Ta závada nás zaskočila. Hledali jsme chybu v elektrice, ale je úplně někde jinde. Úprava a oprava je proto moc složitá, cestuji v Brně, v Praze, sháním součástky. Všechno je o penězích. Věnujeme se čerpadlu, hydraulice a řízení, navíc musíme fabii kompletně zkontrolovat. Makáme od rána do večera. Nesmírně si vážím každé pomoci. Práce mechaniků Míry Pittnera, Jardy Kozáka, Jiřího Vojtíška a Ládi Štrause je neocenitelná. Pomáhají i další, rodina má se mnou obrovskou trpělivost. Nejhorší je, že nevím, zda se vše podaří.

Jak se těšíte do Štikovské rokle?
Strašně moc. Mám na ni ty nejhezčí vzpomínky. Samotný víkendový závod divize I bude moc těžký. Sejde se tady konkurence téměř třiceti jezdců, jako Naujokaitis, Kárai, Kvashin Giarollo, Makaron, Glikas, Brožek… Samozřejmě, že chci uspět, ale bude to moc složité. Je to i o štěstí, stačí jedno malé zaváhání a je po nadějích. Do Štikovské rokle přijede tým v pátek.

Co byste chtěl vzkázat početné rodině svých příznivců?
Podmínky jsou všude stejné, závodím rád. Každá trať má své klady i zápory. Věřte mi, že tentokrát jsem v těžké situaci. Cítím obrovskou zodpovědnost vůči všem, divákům, pořadatelům, týmu mechaniků, rodině.

Víkendový program:

Sobota 5. července
9.00 volný trénink
11.00 oficiální měřené tréninky
16.00 první série rozjížděk
Neděle 6. července
9.30 druhá série rozjížděk
11.30 představení jezdců,
12.45 třetí série rozjížděk
15.15 finále
17.10 vyhlášení vítězů