Po smolném Přerovu se vydal tým Václava Fejfara na osmý závod do maďarského Nyirádu odčinit bodovou ztrátu na Tamáse Káraie. Jezdec věděl, že to bude těžké porazit doposud vedoucího závodníka divize Touring Autocross na jeho domácí půdě. Ale do boje se pustil s odhodláním. Ve zmíněné divizi se sešla velice slušná konkurence osmnácti jezdců (a to ještě chyběli po haváriích v Přerově Van Kuringe a Jan Bartoš), z toho pět Maďarů.

Co rozhodlo

Poprvé o sobě dal vědět již v měřených trénincích, kdy zajel nejrychlejší čas před svým sokem Káraiem. Dařilo se mu i v první jízdě, kterou suverénně vyhrál s velkým náskokem před opět dobře jedoucím Slovákem Zimmermannem a Pleskovasem. Svoji jízdu vyhrál rovněž Kárai.

 Také do nedělního rána se probudil lužanský závodník hodně dobře a v dalších dvou vítězstvích ve druhé a třetí jízdě mu nezabránilo ani velké vedro a prašná trať. Ve třetí jízdě dokonce porazil i Káraie a zajel nejrychlejší jízdu v „plechovkách“. Velmi očekávané bylo finále a jen málokdo čekal, že Václav Fejfar pokoří Káraie na jeho trati, zvláště když mu měli pomoci další čtyři maďarští zástupci.

 Modrobíločervená fabia se startovním číslem 202 však vyrazila jako blesk a všichni, kdo sledovali závod v přímém přenosu nebo na internetu věděli, že zasloužené vítězství může zhatit jen technická závada. Nestalo se, a tak Fejfar po fantastickém výkonu vyhrál jubilejní pětadvacátý závod mistrovství Evropy (v Nyirádu poprvé). Tím se zařadil již na páté místo historických tabulek, přičemž na čtvrtého Petra Turka ztrácí jen jedno vítězství.

 Psychickou vzpruhou je i fakt, že Václav Fejfar vyhrál v Maďarsku zase vše – měřený trénink, všechny rozjížďky, finále a zajel i nejrychlejší jízdu.
Bojovným výkonem se opět prezentovala Ivana Kuželová, která po velké bitvě dojela v první jízdě na pátém místě. Pak se již tolik nedařilo, ale sedmé místo ve finále je po dost velké smůle opět cenné. V divizi Super buggy sice po delší době nezvítězil Němec Stubbe, ale titul má nadosah. Z českých zástupců dojel druhý Stloukal, čtvrtý pak nestárnoucí šestašedesátiletý (!) Jarda Hošek. V Buggy 1600 pak zvítězil překvapivě Sekanina, ale k titulu má stále nejblíže Francouz Dufour.

Nejdramatičtější je situace v Touring Autocross, kde Kárai vede po škrtu nejhoršího výsledku o pouhý bod před Václavem Fejfarem. Další jezdci již praktickou šanci na prvenství nemají. Do konce seriálu zbývají dva závody – ve Francii a závěrečný v italské Maggioře.⋌ Pavel Vydra