S velkou chutí a odhodláním odjel ve středu večer do Portugalska k prvnímu závodu mistrovství Evropy v autokrosu Václav Fejfar. Ten byl minulý týden vyhodnocen jako druhý nejúspěšnější sportovec Jičínska za rok 2010 v kategorii dospělých. Vklínil se tak mezi neméně úspěšné orientační běžkyně Danu a Radku Brožkovy, ale na rozdíl od nich si už jejich sport několikrát vyzkoušel…

Vysoký cíl

Dvakrát třetí, vloni druhý v divizi cestovních aut a letos? Tým vše podřizuje zisku titulu Mistra Evropy, ale bude to těžké. Soupeři rozhodně „nespali“ a většina z nich představí zcela novou techniku.

„Jsem moc spokojený s připraveností mého vozu Škoda Fabia. Ostré testy, které jsem před pár dny absolvoval, ukázaly, že motor od pana Calleghana je skvěle naladěn a veliké poděkování patří také mému „dvornímu“ výrobci tlumičů Protlum Jindrovi Křístkovi – podvozek funguje velmi dobře. Poděkování patří mechanikům i dalším, kteří se na přípravě vozů podíleli, včetně řady sponzorů,“, říká unavený, ale spokojený jezdec před prvními závody.

Týmu trochu přidělal starosti doprovodný autobus, který rovněž prodělal kompletní repasi, ale díky nezbytné promo akci pro jednoho z partnerů týmu – Kooperativu, finišovali mechanici doslova do posledních hodin. Portugalské závodiště ve Foz Goa je vzdáleno tři tisíce kilometrů a nachází se 190 km východně od Porta.

„V bývalé divizi TAX, nyní Autocross Touring je oficiálně přihlášeno patnáct jezdců, mezi nimiž nechybí Kárai, Peetom, Kuringe (všichni Škoda Fabia), navrátilec Feretti (Mitsubishi), Pleskovas, Koršunov, Fathudinov, Brožek (všichni Ford). Jsou tady i domácí Santos, Sirgado, Tavares, Rus Ervandian s VW Polo nebo Slovák Greguška s Mitsubishi. A lze očekávat i start Kvašnina se zcela novým Mitsubishi. Myslím, že to bude zase velký souboj, už se moc těším.“

V Divizi Super Buggy (dříve D3) je přihlášeno 23 jezdců v čele s našimi Turkem, Hoškem, Bartošem, v divizi Buggy 1600 (dříve D3A) odstartuje dvacet závodníků. Startovní pole doplní šest jezdců Junior buggy a 14 Crosscarů.

Série prvních jízd na trati dlouhé 998 metrů, jejíž povrch tvoří především hrubý písek, začíná v sobotu 16. dubna v půl páté odpoledne. Finálové jízdy jsou na programu v neděli od šestnácti hodin. Na závodníky čeká v Portugalsku teplé počasí okolo třiadvaceti stupňů. O průběhu závodu Vám přineseme aktuální reportáž po telefonickém rozhovoru s lužanským závodníkem startujícím za Autoklub Nová Paka v první polovině příštího týdne.

Z Portugalska se autokrosaři přesunou na jih Francie, kde se hned další víkend odehraje druhý závod mistrovství Evropy na nové trati v Saint Martinu. ⋌Pavel Vydra