Po sobotní první jízdě notně zklamaný, v neděli po finále již s rozesmátou tváří. A dvojnásobná radost ze stříbrné pozice, zvláště poté, co mechanici zjistili, že finálovou jízdu odjel s poškozeným diferenciálem.

V Portugalsku zlato, v lotyšské Bausce bronz a nyní stříbro, které posouvá lužanského závodníka při škrtnutí nejhoršího výsledku na druhé místo v průběžném pořadí mistrovství Evropy za vedoucího Vadima Makarova. Na novopackého vítěze Fejfar ztrácí pouhých pět bodů. Se stejným odstupem je třetí Maďar Kárai.

„Po sobotní rozjížďce jsem byl hodně zklamaný. Jízdu jsem paradoxně vyhrál, ale kvůli pětisekundové penalizaci za ulitý start (neměl podložené kolo – pozn. red.), jsem klesl na třetí místo.

Horší bylo to, že jsem byl díky tomu na další jízdu přeřazen do rozjížďky s Makarovem a Káraiem. Naštěstí z toho bylo druhé místo,“ říká Václav Fejfar, jenž se proto soustředil na třetí, rozhodující jízdu. Do té sice nenastoupil Makarov, ale o jeho skalp usilovali především Kondrakhin a Kárai. Diváci za bouřlivého aplausu doprovodili domácího závodníka na vítěznou pozici. Český reprezentant se jim v Divizi 1 odvděčil ve finále za povzbuzování krásným výkonem a druhým místem.

„Nebylo to vůbec jednoduché. Za tento výsledek jsem velice rád, protože mě opět celkově posunul výše. Děkuji moc divákům za povzbuzování, opět vytvořili nádhernou atmosféru. Velký dík patří celému týmu za přípravu Škody Fabia a také sponzorům, kteří mě při závodění podporují,“ dodává český reprezentant.

Již v čtvrtek večer závodní tým odjíždí k pátému závodu do německého Matschenbergu, který ukončí první polovinu mistrovství Evropy.

„Zdejší dráha má délku 820 metrů a převýšení asi 30 metrů, povrch je zde písčitý a hlinitý, ale start je na asfaltu,“ poukazuje na zajímavost Fejfar. „ Jedná se o rychlou, jednoduchou trať, dá se říci, že je i nezáživná. Je to dost o výkonu motoru. Velká část okruhu se jede na velký výkon,“ připomíná lučanský jezdec, který by rád v Německu zopakoval loňské vítězství. Pavel Vydra