A to i díky jeho nezměrné zarputilosti a síle doprovodného týmu. Zasvěcení vědí, jak nešťastně pro lužanského jezdce začala – při cestě na první nejvzdálenější závod do Portugalska vypověděl službu doprovodný autobus, při druhém ve Španělsku selhal motor závodní Fabie.

Nakonec titul vicemistra Evropy o pouhé dva body, který znamená historicky nejlepší umístění českého jezdce v divizi „plechových aut“, čtyři skvělá vítězství v závodech mistrovství Evropy a vítězství v Setkání autokrosových mistrů v Humpolci. Ani to nestačilo dlouholetému členu AK Nová Paka pro vyhodnocení v anketě Sportovec Nové Paky 2010.

Václave, nemrzí to za to obrovské úsilí?
Tak trochu jo, ale nepřísluší mi to hodnotit. Já si svoji „dávku slávy“ užil při vítězném finále ve Štikovské rokli – to, co mi připravili diváci za ovace, se snad nedá ani popsat. Navíc pro nás se nic nemění. Jakmile jsme oficiálně ukončili závodní sezonu 2010, začali jsme s přípravou na tu následující. Nemůžeme naprosto nic podcenit a náš závodní vůz Škoda Fabia prochází generální repasí, stejně jako „srdíčko vozu“ – motor, který je na „léčení“ u pana Calleghana. Mohu své příznivce ujistit, že chystáme několik technických novinek, které by nás mohly posunout blíže v boji o evropský titul v roce 2011. Konkurence nespí a my víme, že to bude zase velice obtížné dosáhnout alespoň toho, co letos.

Příští rok na tebe čeká deset závodů mistrovství Evropy, ale ty se chceš představit i doma.
Rád bych jel oba závody mistrovství republiky na tratích evropských závodů, ale pokud to půjde, přidám i nějaký další, třeba v Dolním Bousově, který mám “za barákem“ nebo v Humpolci. Jsem si však vědom toho, že výsledků bych nedosáhl bez skvělého zázemí mých nejbližších, obětavé práce všech členů týmu a pomoci sponzorů. Všem moc děkuji, a stejně jako svým příznivcům a čtenářům Jičínského deníku, přeji pevné zdraví, štěstí a optimismus v roce 2011.

Dodejme, že se více o dlouholeté kariéře Václava Fejfara můžete dozvědět z nové knihy „Tituly z potu a prachu“, kterou lze objednat na stránkách novopackého autoklubu nebo zakoupit v knize v Nové Pace. Jezdce čeká na začátku roku 2011 cesta do vzdáleného norského Osla, kde zaslouženě převezme ocenění za druhé místo v mistrovství Evropy Divize TAX a můžeme být také právem zvědavi, jak se umístí v anketě odborných motoristických novinářů Zlatý volant. Vloni v ní byl šestý, letos by měl díky výsledku bojovat o druhé až třetí místo.⋌ Pavel Vydra