A do tohoto kotle přijel včera i tým Václava Fejfara, aby český reprezentant obhájil stříbrnou příčku v mistrovství Evropy divize 1, což by bylo historicky nejlepší umístění českého zástupce v této divizi.

„Určitě nepojede Makarov, který už je mistrem a byl se se mnou po závodech v Nyirádu rozloučit, ale je přihlášeno osmadvacet jezdců, mezi nimi i několik Italů, například Negri, Serini, Tortone, Nebiole nebo Stecca, kteří šampionát pravidelně nejezdí.“

A jaké jsou parametry známé italské trati? Délka je 930 metrů , převýšení činí pouhý metr, šířka dvanáct metrů, povrch je kamenitohlinitý. Závodiště se nachází v horách osmdesát kilometrů od Milána, je zde velký kemp. Leží nedaleko jezera Lago Maggiore. Jezdcův pohled na ni je následující.

„Extrémem je nulové převýšení, trať je obehnaná vysokým plotem, kam se nedostane nikdo, včetně mechaniků (a ti by byli někdy potřeba). Maggiora je malé městečko s kamennými domy uprostřed italského venkova. Trať je rychlá i technická, nechybí zatáčky tzv. „za roh“, okolo nejsou svodidla. Úžasně fandící diváci a srdeční pořadatelé.“

Fejfarova Škoda Fabia utrpěla během sezony mnoho ran, předposlední závod v Maďarsku nevyjímaje. Jinými slovy, mechanici se opět ani nezastavili, ale před závěrečným závodem, kde se pojede o stříbro, to je pochopitelné.

„Zásadní repasí opět musela projít převodovka, bylo nutné nechat vyrobit a vyměnit zničený intercoller, plastové díly karoserie jsme pouze poslepovali, vše bylo nutné důkladně překontrolovat. Jdeme do finále, dodává jezdec.“

Pokud Václav Fejfar uspěje, nadělí si tak pěkný dárek ke svým pondělním jmeninám. V divizi 3A pojede i Jiří Svoboda, který v Maďarsku dojel na skvělém třetím místě.

V Itálii na něj čeká pětačtyřicet soupeřů. V divizi 3 je přihlášeno 38 a v junior buggy jede třináct jezdců. Dalších pětadvacet absolvuje vložený závod Kart crossů. Sobotní měřené tréninky zahájí třicet minut po poledni, finálové jízdy se jedou v neděli 27. září od 16 hodin. ⋌Pavel Vydra