I když se na voze pracovalo do poslední chvíle, odjelo se „na čas“ a více než dvanáctisetkilometrový přesun narušila jen špatná kvalita polských silnic.

Chvíle pohody

Členové týmu relaxovali u Mazurských jezer, přivítali netradiční průjezd vnitrozemím Litvy, kde vedle desítek čapích hnízd viděli i losí farmu, nebo nedávno zrestaurovaný hrad Bauska. V pátek navečer zakotvili na závodišti Müsa, nazvaném podle stejnojmenné říčky. Oba závodní dny se odehrály v poklidu, i když napětí panuje během každé Vaškovy jízdy. Mise Bauska byla zakončena skvělou finálovou jízdou a vítězstvím.

Zcela jiná situace čeká Václava Fejfara tento víkend. Na řadě je čtvrtý evropský závod v německém Seelowě vzdáleném šest set kilometrů od Nové Paky. A jezdec má na něj rozporuplné vzpomínky – první pohár a stupně v kariéře v roce 1977, ale také dvě velmi těžké havárie – tu druhou právě vloni. Mechanici stihli opravit závadu, která se vyskytla díky únavě materiálu v Lotyšsku a vůz je opět připraven, stejně jako jezdec, bojovat o příčky nejvyšší. Celkem je přihlášeno sedmdesát sedm závodníků, v divizi Touring Autocross 13, ale opět jsou zvěsti, že nakonec odstartuje jezdců více. Po měřených trénincích se v sobotu jede od 17 hodin první jízda.

V neděli zahajuje od deseti dopoledne druhá jízda a ve 13.30 se jede třetí jízda. Finále je na programu od půl čtvrté odpoledne. Trať, jejíž povrch je hlinitopísčitý, měří 810 metrů a je na ní převýšení 27 m. Velký boj se odehraje také v divizi Super buggy, kde se budou naši jezdci Turek, Hošek, Staněk snažit vyrovnat dosud vedoucímu domácímu B. Stubbemu.

„Pracovali jsme na autě prakticky od příjezdu z Bausky, vše bylo nutné překontrolovat, prověřit. Bral bych každý výsledek do třetího místa, ale pokusím se opět bojovat o vítězství. Vyšší body ze Seelowa pro mě osobně by byly velice důležité, protože dosavadní rozdíl mezi prvními pěti závodníky není nijak velký,“ sdělil lužanský jezdec těsně před odjezdem do Německa.⋌ Pavel Vydra