Osm vteřin ztratili na vítěze Peták s Joskou a o pouhých 1,4 sekundy za nimi dojeli po skvělém výkonu a po více než roční odmlce Jan Štěpánek s Markem Omelkou na osm let staré Škodě octavia WRC. Ti navíc vyhráli nejvíce rychlostních zkoušek – celkem čtyři. Prvních pět posádek dojelo ve třiceti vteřinách.

Závodilo se na krásných technických, ale nesmírně náročných tratích, které z bojů předčasně vyřadily i adepty na nejvyšší příčky – Karla Trněného (fabia WRC), Josefa i Martina Semeráda, Pavla Valouška, v polovině soutěže i Jana Sýkoru (všichni mitsubishi). Z původně odstartovaných 128 dvojic dojelo na cílovou rampu osmdesát šest.

Pěkné výkony podávaly i regionální posádky. Jedenadvacáté místo absolutně a první v kategorii S1 získali Václav Donát s Jiřím Hovorkou s octávií Kit Car, když například na erzetě v Jasné Góře zajeli skvělý devátý čas absolutně. Aleš Dlouhý s Davidem Martáskem skončili na 22. místě (obě posádky z týmu Autorent Železný Brod). Pátou pozici ve třídě A5 získali s vozem Škoda fabia Luboš Picek s Jaroslavem Koťátkem ze Sobotky. Při cestě za lepším výsledkem je přibrzdily technické problémy. Posádka Rally Clubu Rovensko pod Troskami Ciller – Perná obsadili třetí místo ve třídě SA1. V Hrádku nad Nisou se také objevili nadšenci, kteří by rádi již příští rok obnovili tradici automobilové rally na Jičínsku, kde se jezdila Rallye Jičín a Železná rallye.

Hrádecká soutěž zažila také dvě české soutěžní premiéry. Pech s Uhlem odstartovali s vozem mitsubishi na plynový pohon, Macek s Pilným představili poprvé na evropské půdě toyotu corollu S2000.

Pokud se o Lužičkách tradovalo, že je to pohodová soutěž, tak letos to platilo dvojnásob. Skvělé sportovní výkony posádek, ukáznění diváci, prakticky žádné havárie, připravenost pořadatelů a krásné počasí.

Druhá soutěž mistrovství České republiky ve sprintrally se odehraje koncem května v okolí Telče.
Absolutní pořadí Thermica rally Lužické hory 2009: 1. Orsák – Vajík (mitsubishi lancer evo IX) 0:41:34,1, 2. Peták – Joska (peugeot 207 S2000) 0:41:42, 4, 3. Štěpánek – Omelka (Škoda octavia WRC) 0:41:43,8, 4. Pech – Uhel (mitsubishi lancer evo IX) 0:42:03,7, 5. Jan Černý – Pavel Kohout (subaru impreza STI) 0:42:05,5.

V absolutním pořadí první soutěže mezinárodního Lausitz Cupu zvítězili Mifka s Plachým s mitsubishi lancer evo IX a v celkovém pořadí K4 Poháru České republiky v rally byli nejrychlejší Dohnal s Blažkem rovněž na mitsubishi.⋌ Pavel Vydra