Pořadatelé z místního Autoklubu Proclima měli letos mimořádně nepříznivé podmínky pro jeho přípravu. Dlouhotrvající deštivé počasí znemožňovalo nasazení těžké mechanizace na přípravu závodní tratě, ale omezovalo i ruční práce v areálu závodiště. Nakonec bylo vše včas připraveno co nejlépe.

Páteční průtrž mračen těsně před závodem přinesla nečekané problémy. Ze závodní tratě se na dlouhé minuty stalo řečiště, v prostoru startu i jinde se vytvořilo jezero. V té době byla řada jezdců už v parkovišti, další vozidla musely tahat traktory.

Nejtěžší autobusy a kamiony zůstaly stát na zpevněné ploše před parkovištěm. V pátek večer se zdálo, že se závody snad ani nepojedou. Déšť naštěstí ustal. Druhý den ráno byla závodní trať řádně nakropená, blátivá, ale postupně začala osychat. Technickou přejímkou prošlo 83 jezdců všech kubatur. Hlavní klání se odehrávalo už za asistence kamer České televize.

Nejmladší adepti autokrosového zápolení děti od 5 do 15 let v divizi Racer buggy jezdili vždy první na upravené trati.
Výsledky finálových jízd dolnobousovského autokrosu 2009 – RB 250 ccm: 1. Petr Nikodém, Caravan Metropol, Suzuki, 2. Milan Vaněk, Šumperk, Yamaha, 3. Lukáš Nikodém, Caravan Metropol, MZ. RB 160 ccm: 1. Adéla Zoubková, Rakovník, Havel Beta, RSXV, 2. Dominik Prokop, Megapress Brno, Havel Beta RSXV, 3. Vojtěch Vaculík, KRT Znojmo, Havel RSXV. RB 125 ccm: 1. Václav Tříska, Kladno, MZ, 2. Adam Propkop, Brno, Yamaha, 3. Lukáš Nikodém, Caravan Metropol, MZ.
Junior buggy – 600 ccm: 1. Karel Kupec, AMK Zálesí Humpolec, Yamaha, 2. Matyáš Zeman, Chomutov, Yamaha, 3. Radomír Kupec, AMK Zálesí Humpolec, Yamaha.

Divize D6: 1. Tomáš Jánoš, Mokré, Peugeot, 2. Tomáš Handík, Markvartice, Škoda Felicia, 3. Jiří Bret, Mladá Boleslav, Škoda Felicia. Divize D1: 1. Jan Bartoš, Mladá Boleslav, Škoda Fabia, 2. Matin Svoboda, Dolní Bousov, Mitsubischi, 3. Jan Brožek, Hradec Králové, Ford Fokus

Divize 3A – 1600 ccm: 1. Vít Nosálek, CNT Praha, Škoda 1600, 2. Jiří Svoboda, CNT Praha, VW 1600, 3. Tomáš Pospíšilík, AOP Racing klub, Suzuki

V nejsilnější kubatuře Divize D3 – 4000 ccm vyhrál měřený trénink Petr Turek. V samotných rozjížďkách si ale nejlépe vedl Petr Bartoš. Po zaváhání v tréninku se v rozjížďkách zlepšil Honza Smrž. Tito tři jezdci obsadili na startu finále první řadu. Za nimi se postavili Kalvoda a Stloukal. Řadu třetí měli určenou Hošek, Staněk a Štětina. Finále se startovalo celkem třikrát.

Při prvním startu předvedl hned v první zatáčce kotrmelec Roman Kalvoda, stát a vyřazen ze závodu byl pro technickou závadu i Tadeáš Staněk. Na stejném místě došlo ve druhém startu opět ke kolizi, po které byl závod opět zastaven. Z dalších bojů byli pro poruchu auta vyřazeni Turek s Vaculíkem. Marek Stloukal předvedl akrobatický skok, ale jeho vozidlo zůstalo nepoškozeno.

Po třetím startu se vedení prořídlého startovního pole ujal Petr Bartoš a na své „domácí“ bousovské trati si dojel pro další vítězství. Druhé pořadí si vybojoval Honza Smrž a pro vavřínový věnec si na stupně vítězů došel nestor autokrosových jezdců Jaroslav Hošek, který se prodral před Stloukala několik desítek metrů před cílem.

D3 – 4000 ccm: 1. Petr Bartoš, CNT Mladá Boleslav, Ford cosworth, 2. Honza Smrž, Říčany, Ford cosworth, 3. Jaroslav Hošek, CNT Praha, Audi A8. Josef Procházka