„Odjížděl jsem s tím, že chci být na bedně, ale že s loňským repasovaným vozem vyhraji, by mě ani nenapadlo," dodává jezdec skromně po skvělém triumfu.

„Trať závodu byla velice kamenitá, nepřálo počasí, bylo hodně deštivo, což znamenalo závodit na rozblácené trati a bylo tedy nutné dostat se co nejdříve do čela. To se mi povedlo zejména ve třetí rozjížďce, kterou jsem opakovaně vyhrál. První byla anulována, protože pořadatelé údajně odmávli jízdu o jedno kolo méně. Přesto se mi podařilo největšího soupeře Káraie pojet, ten se pak neudržel a svým vozem naboural do svahu," popisuje cestu ke svému vítězství Václav Fejfar.

Také finálová jízda byla více než dramatická, neboť cílem po osmi kolech projely pouze tři vozy: „Finále se opakovalo, dvakrát jsem šel do čela a vítězství uhájil až do cíle, kterým projela nakonec pouze tři auta. Po technických závadách a různých strkanicích neujeli ostatní soupeři ani jedno kolo."

Za vítězným českým jezdcem s fabií dojel se ztrátou dvaceti čtyř vteřin Děmkin (Ford Fiesta) a třetí Fatkhudinov (Mitsubishi) už ztrácel celé kolo.
Zástupce Autoklubu Nová Paka zaznamenal vítězstvím další dva významné stupínky ve své dlouholeté kariéře – vyhrál po pětadvacáté závod mistrovství Evropy a poprvé zvítězil při závodech ve Francii.

„Z vítězství mám pochopitelně velkou radost a budu se snažit své postavení potvrdit na oblíbené trati v lotyšské Bausce koncem května. Je mi jasné, že se na mě soupeři opět dobře přichystají, zejména Tamás Kárai a Paulinus Pleskovas, který má v Bausce velké množství fanoušků."

Václav Fejfar se však již tento víkend představí také na domácí trati v Nové Pace, kde odstartuje zejména pro své příznivce a sponzory. Do závodu však čeká jeho partu mechaniků náročná oprava a kontrola poškozených částí fabie ze soubojů a záludného povrchu z francouzského závodu. ⋌Pavel Vydra